سخنگوی کمیسیون داخلی و امور شورا‌های مجلس شورای اسلامی از بررسی توان فنی پلیس فتا برای کشف جرم در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روح الله نجابت سخنگوی کمیسیون داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره جزئیات بازدید اعضای این کمیسیون از پلیس فتا گفت: در این جلسه میزان اشرافیت پلیس فتا به فضای مجازی بررسی شد.

وی ادامه داد: محور دوم گزارشی بود که دوستان در خصوص کاهش ۲۳ درصدی میزان جرائم مالی و کلاهبرداری اینترنتی در سال ۹۹ نسبت به دوره مشابه سال قبل ارائه دادند.

سخنگوی کمیسیون اندر داخلی و شورا‌های مجلس خاطر نشان کرد: اقدامات صورت گرفته شامل در نظر گرفتن رمز یک بار مصرف برای کارت‌های بانکی و اینترنتی و گزارش دیگر درباره آموزش مستمر صنوف و کسب و کار‌ها برای مصون ماندن از خطرات حوزه سایبری بود.

وی ادامه داد: محور بعدی انتظاری بود که پلیس فتا از مجلس برای پر کردن خلا‌های قانونی که در مسیر اقدامات پلیس قرار داشت بود و درخواست داشتند کا مجلس در جهت تصویب قوانین لازم به مجلس کمک بدهد.

نجابت توضیح داد: علاوه بر این مسائل گزارشی از سوی پلیس فتا برای آموزش عمومی به خانواده‌ها ارائه شد و در نهایت ضمن بازدید از پلیس فتا توان فنی پلیس فتا برای کشف جرم در فضای مجازی مورد بررسی و ملاحظه قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار