با مسافران پرواز بلو اوریجین آشنا شوید / تنها دو روز تا پرتاب موشک New Shepard با چهار سرنشین

جف بزوس به همراه سه نفر دیگر قرار است که دو روز دیگر با موشک شرکت فضایی بلو اوریجین به فضا بروند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپیس؛ جف بزوس، بنیانگذار میلیاردر شرکت فضایی بلو اوریجین توجه بسیاری از رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. او قرار است دو روز دیگر به همراه برادرش مارک، والی فانک ۸۲ ساله و الیور دیمن که جوان‌ترین مسافر فضا است با موشک New Shepard شرکت بلو اوریجین به فضا سفر کنند.

این پرواز در ساعت ۷:۳۰ دقیقه روز ۲۰ ژوئیه (۱۶ به وقت تهران) انجام می‌شود. نیوشپرد ساعت ۹ صبح (۱۷:۳۰ به وقت تهران) به فضا پرتاب می‌شود و این پرتاب به شرایط آب و هوایی و عوامل تکنیکی بستگی دارد. نیوشپرد یک سیستم پرواز فضایی خودکار است و همه مسافران آن تازه کار هستند، هرچند که فانک خلبانی باتجربه است و نزدیک به ۲۰ هزار ساعت خلبانی را در کارنامه اش دارد. بلو اوریجین اعلام کرد که این پرواز ۱۱ دقیقه زمان می‌برد.


بیشتر بخوانید


در ادامه معرفی کوچک برای هریک از اعضای این پرواز آورده شده است:

با مسافران پرواز بلو اوریجین آشنا شوید / موشک New Shepard با ۴ سرنشین دو روز دیگر به فضا می‌ رود

جف بزوس، ۵۷ ساله، شرکت فضایی Blue Origin را در سال ۲۰۰۰ تأسیس کرد. بزوس از نوجوانی آرزوی رفتن به فضا را داشت، اما تصمیم گرفت که این کار را به عنوان یک کارآفرین انجام دهد. راه حل وی ورود به حوزه علوم رایانه‌ای بود آن زمان تازه ظهور یافته بود. او پس از تأسیس آمازون در سال ۱۹۹۴ پله‌های ترقی را به سرعت طی کرد. آمازون به سرعت از یک کتابفروشی به یک فروشگاه کالا‌های عمومی تبدیل شد و همین موضوع باعث شد که بزوس به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شود. بزوس چند هفته پیش از سمت مدیرعاملی آمازون استعفا داد تا به کار‌های دیگر خود از جمله مدیرعاملی در Blue Origin بپردازد.

با مسافران پرواز بلو اوریجین آشنا شوید / موشک New Shepard با ۴ سرنشین دو روز دیگر به فضا می‌ رود

مارک بزوس، ۵۳ ساله و برادر کوچکتر بزوس و یکی از میلیونر‌ها و سهامدار شرکت آمازون است. به گزارش بیزینس اینسایدر، وی مدیر تبلیغات سابق و موسس شرکت سهام خصوصی HighPost Capital نیز بوده است. مارک بزوس همچنین در شورای رهبری رابین هود که موسسه‌ای غیرانتفاعی است و با فقر مبارزه می‌کند، نیز همکاری دارد.

با مسافران پرواز بلو اوریجین آشنا شوید / موشک New Shepard با ۴ سرنشین دو روز دیگر به فضا می‌ رود

والی فانک، ۸۲ ساله یکی از زنان فضانورد پروژه عطارد ۱۳ است. زنانی که در روز‌های ابتدایی برنامه فضایی ایالات متحده توسط ناسا به عنوان فضانوردان آزمایشی آموزش دیده بودند. جف بزوس شخصاً از فانک دعوت کرد تا به این پرواز بپیوندد و به نظر می‌رسد که او هزینه‌ای برای این سفر پرداخت نکرده است. فانک اکنون با گذشت از جان گلن، فضانورد فقید عطارد که ۷۷ ساله بود، قرار است پیرترین فردی باشد که به فضا سفر کرده است.

با مسافران پرواز بلو اوریجین آشنا شوید / موشک New Shepard با ۴ سرنشین دو روز دیگر به فضا می‌ رود

الیور دیمن، ۱۸ ساله دانشجویی که قصد تحصیل در رشته نوآوری و فیزیک را در دانشگاه اوترخت هلند دارد و کسی است که از ۴ سالگی آرزوی پرواز به فضا را دارد. او در حراجی ۲۸ میلیون دلاری توانست صندلی این پرواز را بخرد. صندلی دیمن توسط پدرش جو، که مدیر عامل و بنیانگذار شرکت Somerset Capital Partners است، خریداری شده و او را به عنوان اولین مشتری پرواز‌های بلو اوریجین تبدیل کرده است. دیمن پس از این مأموریت جوانترین فرد سفر کرده به فضا خواهد بود. پیش از او گرمان تیتوف، فضانورد روسی با ۲۵ سال سن بود که در مأموریت اتحاد جماهیر شوروی ووستوک ۲ در سال ۱۹۶۱ به فضا رفته بود.

قیمت سفر به فضا

بلو اورجین هنوز قیمت گذاری اصلی صندلی‌ها و برنامه پرواز‌های آینده را اعلام نکرده، اما علاقه مندان می‌توانند نام خود را در لیست انتظار این شرکت ثبت کنند. شرکت Virgin Galactic که رقیب بلو اوریجین بود صندلی‌هایی با قیمت ۲۵۰، ۰۰۰ دلار ارائه می‌دهد، اما هنوز پرواز‌های خود را برای مسافران آغاز نکرده و هفته قبل پرواز آزمایشی با خدمه این شرکت انجام گرفت. انتظار می‌رود این شرکت پروازهایش را در سال ۲۰۲۲ انجام دهد.

گفتنی است که موشک نیوشپرد، ارتفاعی بیشتر از موشک ویرجین گلکتیک را تجربه می کند و عملکردی متفاوتی نسبت به شرکت رقیب خودش خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار