مدیرعامل شرکت فضایی ویرجین گلکتیک به همراه پنج نفر از کارمندان این شرکت به فضا رفتند که این سفر اولین پرواز فضایی-تجاری بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت؛ پس از تاخیر‌های متعدد و رقابتی جنجالی بین میلیاردر‌های فضایی، بالاخره ریچارد برانسون مدیرعامل شرکت فضایی Virgin Galactic به همراه پنج نفر دیگر به خارج از جو زمین رفتند و اولین ماموریت سرنشین دار فضایی-تجاری این شرکت به طور کامل و با موفقیت انجام شد.


بیشتر بخوانید


سفر به مدار زمین برای ریچارد برانسون آرزو نماند

در این ماموریت که Unity 22 نام داشت، ریچارد برانسون مدیرعامل ویرجین گلکتیک به همراه دیو مک کی (خلبان)، بت موسس (مربی اصلی فضانوردان)، کوپلین بنت (مهندس رهبر عملیات) و سیریشا بندلا (معاون تحقیقاتی) و مایکل ماسوچی (خلبان) که همگی از کارمندان این شرکت فضایی هستند با SpaceShipTwo سفرشان را آغاز کردند.

ریچارد برانسون برنده رقابت میلیاردهای فضایی برای سفر به فضا شد / اولین پرواز سرنشین دار ویرجین گلکتیک با موفقیت انجام شد

اولین پرواز سرنشین دار ویرجین گلکتیک با موفقیت انجام شد/ریچارد برانسون، برنده رقابت میلیاردهای فضایی برای سفر به فضا

در این پرواز، هواپیمایی هواگرد VSS Unity را تا ارتفاع ۵۰ هزار فوتی سطح زمین بالا برد و رها کرد، پس از آن موشکی به نام Unity که شش سرنشین داشت را به سمت خط کارمان برد. خط کارمان خطی فرضی است که در فاصله‌ای حدود ۱۰۰ کیلومتر از سطح کره زمین و در مدار قرار دارد. هدف شرکت فضایی برانسون از این پرواز آزمایشی بررسی راحت بودن صندلی ها، نمای قابل مشاهده زمین و تجربه بی وزنی بوده است.

ریچارد برانسون برنده رقابت میلیاردهای فضایی برای سفر به فضا شد / اولین پرواز سرنشین دار ویرجین گلکتیک با موفقیت انجام شد

این پرواز یک موفقیت مهم برای ویرجین گلکتیک است. این اولین آزمایش کامل SpaceShipTwo است و زمینه را برای پرواز‌های فضایی-تجاری فراهم می‌کند. این نوع از سفر‌هایی فضایی قرار است در سال ۲۰۲۲ آغاز شوند. شرکت برانسون با پرواز‌های آزمایشی درآمدزایی می‌کند، اما تا زمانی که بالاخره گردشگران نتوانند از بلیط‌های خود استفاده کنند، آرزو‌های تجاری او برآورده نمی‌شود. بسیاری از مردم و طرفداران فضا و سفر‌های اینچنینی برای تجربه بی وزنی و دیدن زمین از خارج از جو لحظه شماری می‌کنند.

ریچارد برانسون برنده رقابت میلیاردهای فضایی برای سفر به فضا شد / اولین پرواز سرنشین دار ویرجین گلکتیک با موفقیت انجام شد

گفتنی است که جف بزوس مدیرعامل شرکت بلو اوریجین و ایلان ماسک مدیرعامل اسیپس در رقابت با برانسون برای رفتن به فضا با موشک‌های شرکت های خودشان هستند ولی برنده این رقابت ریچارد برانسون شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار