شهردار شیراز مدعی شد؛

حتی یک مورد تغییر کاربری باغی گروه یک در شیراز نداشتیم

شهردار شیراز گفت: در دوره مدیریت فعلی با مصوبات شورا برای حفظ باغ‌ها اقدامات خوبی با همکاری باغداران انجام شده و طی چهار سال حتی یک مورد تغییر کاربری در باغ‌های گروه یک نداشتیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدر اسکندرپور شهردار شیراز همچنین با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از بودجه شهرداری این کلانشهر در دوره اخیر صرف اتمام پروژه‌های نیمه تمام شده است، افزود: به عنوان مثال؛ پروژه زیرگذر گلستان در ابتدای فعالیت این دوره از مدیدیت شهری ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و ۳۵ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده شده بود که با تخصیص ۳۸ میلیارد تومان هزینه دیگر در این دوره به پایان رسید.

اسکندرپور خاطرنشان کرد: اینکه پروژه را به نام چه کسی ثبت کنیم مهم نیست، چرا که اعداد و آمار و اسناد گویای تلاش‌ها در دوران مسئولیت افراد بوده و هدف خدمت رسانی به مردم است.

او در پاسخ به این پرسش که اقدامات شهرداری چه تاثیری در نشاط اجتماعی داشته است، گفت: افزایش کیفیت زندگی فاکتور مهمی است که مدیریت شهری در کلان شهر‌ها باید دنبال ارتقا آن باشد.

شهردار شیراز با بیان اینکه هر شهرداری رویکرد متفاوتی دارد که باعث می‌شود دنبال رو پروژه‌ها و رویکرد شهردار قبل خود نباشد، تصریح کرد: رویکرد‌ها پروژه‌ها را تعریف می‌کند و رویکرد مدیریت فعلی شهری ارتقای کیفیت زندگی شهروندان بود.

اسکندرپور افتتاح پارک‌های موضوعی و تخصصی ورزش و سلامت را در مناطق یازدهگانه از جمله اقداماتی دانست که علاوه بر افزایش سرانه ورزشی به کاهش فقر حرکتی برطرف می‌کند

او، نورپردازی پل‌ها و تقاطع‌ها را یک فرصت برای شادابی و زنده‌تر شدن شهر دانست و در پاسخ به این چگونگی عملکرد دوچرخه‌های بی‌دود و تکمیل زیر ساخت‌ها برای استفاده از این مد حمل و نقلی، گفت: هم‌اکنون در شیراز بالغ بر ۵۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه داریم بطوری که جنوبی تریت منطقه تا شمالی‌ترین مناطق دارای ایستگاه‌های دوچرخه‌های بی‌دود است. همچنین مسیر‌های ویژه در شهرداری منطقه ۷ و ۱۱ برای دوچرخه سورای شهروندان در نظر گرفته شده است.

شهردار شیراز تاکید کرد: طبق طرح جامع ترافیک شیراز هدف گذاری برای ارتقا مسیر‌های و زیر ساخت‌های دوچرخه تدوین شده تا علاوه بر اینکه سهم استفاده از دوچرخه به ۳ درصد افزایش یابد بعنوان مد حمل و نقل در سفر‌های کوتاه استفاده شود.

اسکندرپور همچنین در پاسخ به این پرسش که در طول دوران مدیریت فعلی برای حفظ و نگهداری باغ‌های قصردشت چه عملکردی داشته است؟ گفت: در دوره مدیریت فعلی با مصوبات شورا برای حفظ باغ‌ها اقدامات خوبی با همکاری باغداران انجام شده و و طی چهار سال حتی یک مورد تغییر کاربری در باغ‌های گروه یک نداشتیم.

او در خصوص ممتوقف شدن احداث برخی از پروژه‌ها که در دوران مدیریت قبلی کلنگ زنی شده بود و مورد انتقاد شهردار سابق قرار گرفته بود هم گفت: شورای جدید نقطه نظراتی داشت از جمله اینکه با ایجاد تقاطع در بلوار چمران منظر باغ‌ها را ازبین می‌رود. همچنین احداث تقاطع در میدان قصردشت مخالفان و موافقان جدی دارد و عمدتا شهرسازان و معماران مخالف ایجاد تقاطع در این میدان هستند.

شهردار شیراز در خصوص پروژه مشکین فام که به دلیل عملکرد ضعیف پیمانکار مجددا در حال تعمیر است هم گفت: در طراحی اولیه این پروژه با مشکل فرز برای خیابان غذا و پیاده راه مواجه شدیم، اما بعد از بازگشایی برای حرکت خودرو دید شده که باعث شد تا مشکلات پروژه در چارچوب قانونی پیگیری‌ها انجام شود و نهایتا ظرف ۲۰ روز آینده پروژه به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار