سخنگوی وزارت بهداشت گفت: گیلان، البرز، یزد، کرمان، فارس، هرمزگان و سیستان وبلوچستان دارای پایین‌ترین میزان عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با گسترش سویه‌های جدید ویروس کرونا در اغلب استان‌های کشور و کاهش چشمگیر در میزان عمل به توصیه‌های بهداشتی، شاهد تداوم روند افزایشی بیماری در کشور هستیم.

او افزود: کاهش میزان عمل به توصیه‌های بهداشتی در حال حاضر در طول ماه‌های اخیر بی‌سابقه بوده و هم اکنون به ۴۸ درصد رسیده است و استان‌های گیلان، البرز، یزد، کرمان، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان دارای پایین‌ترین میزان عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور اظهار داشت: در هفته‌ای که گذشت تعداد بیماران سرپایی کرونا مثبت با افزایش حدود ۲۵ درصدی مواجه بوده است.

لاری ادامه داد: در این هفته همچنین با افزایش حدود ۳۵ درصدی در تعداد بیماران بستری مثبت و افزایش ۱۸.۵ درصدی در تعداد بیماران فوت شده کووید ۱۹ مواجه بودیم.

او استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، هرمزگان و البرز را به ترتیب دارای بالاترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ اعلام کرد و گفت: در هفته گذشته استان‌های ایلام، کرمان، یزد، مازندران و هرمزگان نیز به ترتیب دارای بالاترین میزان بروز موارد بستری مثبت در کشور بودند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار امیدواری کرد: با همکاری جدی دستگاه‌های اجرایی در اعمال محدودیت‌ها و تقویت همکاری مردم کشورمان با پرسنل نظام سلامت در عمل به توصیه‌های موکد بهداشتی شاهد توقف روند رو به رشد بیماری در کشور باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.