با حمله نیرو‌های نظامی صهیونیست به نمازگزاران در مسجد الاقصی، فلسطینیان با پرتاب سنگ از خود دفاع کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی با یورش به مسجد الاقصی با نمازگزاران درگیر شدند.

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی صبح امروز یکشنبه با یورش نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به نمازگزاران در مسجد الاقصی، فلسطینیان با پرتاب سنگ به سوی آنان از خود دفاع کردند.

منابع فلسطینی می‌گویند ۱۲۱۰ شهرک نشین و ۲۰ مأمور اطلاعاتی صهیونیست با همراهی صهیونیست‌های تندرو از صبح امروز به حیاط‌های مسجد الاقصی حمله کردند و نیرو‌های اشغالگر اکنون دروازه مغربی مسجد را بسته اند.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان (IUMS) نیز امروز خواستار جلوگیری از حمله شهرک نشینان افراطی به مسجد الاقصی در روز یکشنبه شد.

علی قره‌داغی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اتحادیه بین المللی تحریکات مکرر و حملات مداوم نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی  و افراط گرایان به مسجد الاقصی را محکوم می‌کند.

وی گفت: شهرک نشینان اشغالگر مدت‌هاست که اصرار دارند به مجموعه الاقصی حمله کنند و آخرین تلاش‌های آن‌ها در ماه مبارک رمضان بود. 

قره‌داغی گفت: ما از فلسطینیان می‌خواهیم برای محافظت از مسجد الاقصی بسیج شوند. 

گروه‌های افراطی صهیونیست از شهرک نشینان خواستند که به مناسبت سالگرد آنچه که در سرزمین های اشغالی «تخریب معبد» نامیده می‌شود  در ۱۸ ژوئیه به مجتمع الاقصی یورش ببرند.

مسجدالاقصی سومین مکان مقدس جهان برای مسلمانان است. یهودیان این منطقه را «کوه معبد» می‌نامند و ادعا می‌کنند که محل معابد یهودی در دوران باستان بوده است.

پیشتر نیز، ده‌ها شهرک نشین با حمایت شدید نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی، از سوی ورودی «باب المغاربه» به مسجدالاقصی یورش بردند.

رژیم صهیونیستی در جریان جنگ اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۶۷ بیت المقدس شرقی، جایی که الاقصی واقع است را اشغال کرد. در اقدامی که هرگز توسط جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۵۶ ۲۷ تير ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
این همه سال به نمازگذاران و نوامیس مومنین مسلمین و کودکان این سفاکان حرامی اشغالگر جنایتکاران رذل پست فطرتان صهیونیستی حمله می کنند و یورش می آورند و بی رحمانه همه رو کتک می زنند و دستگیر و شکنجه می کنند در مسجدالاقصی قبله مقدس مسلمین یه بارم شما رزمندگان مقاومت اسلامی قرار بزارید پر قدرت حمله کنید و یورش ببرید به طرف همونجایی که دارن این صهیونیستها عبادت رقاص گونه می کنند پای اون دیواری بندری می رقصن که شیطون واسشون ریده و ترکمون زده به اسم عبادت حالشون رو بگیرید و فیلمشم توی فضای مجازی پخش کنید تا دل مومنین مسلمین هم اندکی خنک شود . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار