زیارت ضریح منور رضوی برای سالمندان تسهیل شد

زیارت ضریح منور رضوی برای سالمندان با رعایت تمام نکات بهداشتی و تلاش بی‌وقفه خادمان تسهیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  حدود ۱۴ ماه از زمان بازگشایی حرم مطهر رضوی سپری می‌شود؛ ماه‌هایی که به دلیل رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، کارنامه‌ای درخشان از اقدامات آستان قدس رضوی بر جای گذاشته و نه تنها رضایت مسئولان متولی حوزه بهداشت و درمان، بلکه خشنودی زائران حضرت رضا (ع) را نیز به همراه داشته است.

در این مدت رهنمود‌های تولیت آستان قدس رضوی، تلاش بی‌وقفه خادمان و همراهی کم‌نظیر زائران در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، آستان قدس رضوی و حرم مطهر حضرت رضا (ع) را به الگویی ملی در رعایت نکات مقابله با کرونا تبدیل کرد.

تامین ماسک و اقلام بهداشتی، استفاده از محلول‌های ضدعفونی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، همت و تلاش خادمان سلامت و استفاده از تهویه مناسب تنها گوشه‌ای از اقدامات صورت گرفته در این مدت بوده است که بستر زیارت همراه با سلامت را برای زائران فراهم کرده است.


بیشتر بخوانید



یکی از اقدامات ویژه در این ایام، پیش‌بینی مسیر‌های ویژه برای تشرف به روضه منوره بوده که این امکان را فراهم ساخته تا زائران بتوانند با توجه به محدودیت ایجاد شده برای حضور در کنار ضریح مطهر، از فاصله‌ای نزدیک زیارت خود را انجام دهند. اقدامی که هم رضایت عموم زائران را فراهم ساخته، و هم فرصتی تازه برای تشرف سالمندان و توان یابان ایجاد کرده تا بتوانند بدون دغدغه زیارت خود را انجام دهند.

بسیاری از سالخوردگان و توان یابان از مسیر تشرف سالمندان و با صندلی‌های چرخدار و از مسیر مسجد گوهرشاد به رواق دارالسیاده و از قسمت بالای سر ضریح مطهر امام هشتم (ع) وارد روضه منوره می‌شوند.

 

منبع؛ تسنیم

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.