مسئول برنامه کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با توجه به ممنوعیت تبلیغ مواد دخانی، چهار واحد متخلف در هفته گذشته پلمب شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهدی خدابخشی مسئول برنامه کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: طبق قانون تبلیغ مواد دخانی ممنوع است و متخلفان به پرداخت جریمه نقدی از چهار میلیون و ۳۸۰ هزار تومان تا ۴۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بر اساس نظر قاضی محکوم می شوند.

او تاکید کرد: استفاده از تابلوهای روان و چراغ های چشمک زن، بنر و کاغذ دارای محتوای «سیگار موجود است» و به نمایش گذاشتن ادوات قلیان در ویترین مغازه مصداق تبلیغ است و در صورت مشاهده ابتدا به فرد متخلف اخطار داده شده و در صورت استمرار تخلف، جریمه می شود.

مسئول برنامه کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: تاکنون به ۵۰ واحد صنفی به علت تبلیغ مواد دخانی تذکر لازم داده شده و یک تا ۲ هفته مهلت برای برداشتن تبلیغات از سر درب مغازه و محل فعالیت داده شده است.

خدابخشی تاکید کرد: به نمایش گذاشتن سیگار، ادوات دخانی و ملزومات قلیان در ورودی واحد صنفی و معرض دید مشتری، فروش نخی سیگار یا فروش آن در واحدهایی غیر مجاز، و مصرف دخانیات در اماکن عمومی ممنوع است و در صورت رویت متخلف جریمه می شود.

او در ادامه گفت: به دنبال کاهش محدودیت ها و بازگشایی صنوف، شاهد افزایش فعالیت قلیان سراها به ویژه شب هنگام و به صورت زیرزمینی هستیم.

مسئول برنامه کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: متصدیان این واحدها به تعزیرات حکومتی برای جریمه نقدی معرفی می شوند و پلمب واحد در کنار جریمه نقدی نیز بستگی به نظر قاضی دارد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: پلمب ، دخانیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار