آمریکا برای مقابله با آنچه تهدیدات فضایی روسیه و چین می‌نامد، پایگاه جاسوسی در انگلیس می‌سازد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آی نیوز، آمریکا با هدف مقابله با آنچه تهدیدات فضایی روسیه و چین می‌نامد از طرح جدید خود برای ساخت پایگاه جاسوسی در انگلیس خبر داد.

نیروی فضایی آمریکا در حال توسعه یک سیستم رادار جهانی است که می‌تواند اهداف بالقوه اندازه زمین فوتبال را تا ۲۲ هزار مایل دورتر شناسایی کند.

سه مکان برای ایجاد پایگاه برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است؛ که شامل یک سایت در جنوب انگلیس یا اسکاتلند و دو سایت دیگر در استرالیا و تگزاس می‌باشد. برنامه‌های فعلی برای احداث اولین پایگاه تا سال ۲۰۲۵ عملیاتی می‌شود.

قرار است در هر سایت بین ۱۰ تا ۱۵ بشقاب ماهواره‌ای به قطر  ۱۵ متر برای ردیابی قرار بگیرد.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس درباره این برنامه گفت: «در میان نگرانی‌های روزافزون در مورد افزایش رقابت فضایی بین کشورها، این طرح جدید امکان تامین امنیت بیشتر و مقابله با دشمنان در فضا را برای ما فراهم می‌کند.»

بن والاس و دیگر سران دفاعی انگلیس این هفته از مرکز سامانه‌های موشکی و فضایی آمریکا در لس آنجلس بازدید کردند تا در مورد این برنامه‌ها، معروف به قابلیت راداری پیشرفته صحبت کنند.

مارشال سر مایک ویگستون، رئیس نیروی هوایی سلطنتی انگلیس، درباره این طرح اظهار داشت که این امر به انگلیس کمک می‌کند از زیرساخت‌های حیاتی خود در فضا محافظت کند.

او در ادامه گفت: «در حال حاضر کشور‌هایی مانند روسیه و چین در حال انجام فعالیت‌هایی هستند که سیستم‌های فضایی و ماهواره‌ای ما را تهدید می‌کنند.»

آمریکا و انگلیس در سال‌های اخیر روسیه و چین را به تولید سلاح‌هایی متهم کرده اند که می‌توانند برای از بین بردن  ماهواره استفاده شوند. سال گذشته ۱۰۰۰ ماهواره جدید به فضا پرتاب شد، که  ۱۰ مورد آن متعلق به ارتش آمریکا بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار