سفیر مسکو در واشنگتن اعلام کرد دیدار رؤسای جمهور تغییرات بنیادینی در روابط روسیه و آمریکا ایجاد نکرده است و باید معادله امنیتی جدیدی تدوین شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن با اشاره به اینکه دیدار رؤسای جمهور دو کشور به ایجاد تغییرات ریشه‌ای در روابط مسکو و واشنگتن منجر نخواهد شد، بر لزوم تدوین معادله امنیتی جدید بین آمریکا و روسیه تاکید کرد.

او گفت: مسکو درباره احتمال ایجاد تغییرات ریشه‌ای در روابط با واشنگتن، پس از دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، توهم ندارد.

سفیر روسیه در واشنگتن در سخنرانی خود در حضور دانشجویان روس زبان در مرکز آمریکایی میدلبری افزود: روسیه قصد دارد به زودی، نشستی به ریاست معاونان وزیر خارجه آمریکا و روسیه برگزار کند و پیش بینی می‌شود که بررسی رفتار در زمینه امنیت سایبری یکی از اولویت‌های این نشست باشد.

او در خصوص گفتگو درباره ثبات راهبردی گفت: هدف از این نوع گفتگو‌ها باید تدوین معادله امنیتی جدیدی باشد که در آن به همه عوامل مهم توجه شود.

آنتونوف تصریح کرد: این معادله باید شامل همه تسلیحات هجومی و دفاعی باشد و توانایی حل مسائل مهم راهبردی خواه هسته‌ای یا غیر هسته‌ای را داشته باشد.

او اعلام کرد که مسائل مورد نظر، دفاع موشکی، خویشتنداری در زمینه موشکی با توجه به توقف عمل بر اساس پیمان منع موشک‌های میان برد و کوتاه برد، جلوگیری از رقابت تسلیحاتی در فضا و تکنولوژی‌های نظامی برهم زننده ثبات و همچنین رفتار در قبال بحران‌هایی است که ممکن است به تشدید تنش‌های هسته‌ای منجر شود.

سفیر روسیه در آمریکا هفته گذشته نیز تاکید کرد که پیشرفت زیادی در روابط مسکو و واشنگتن از زمان دیدار روسای جمهور دو کشور در ژنو، به دست نیامده است و تاکنون هیچ گونه تحولی درباره امور دیپلماتیک بین آمریکا و روسیه مشاهده نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار