مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از افتتاح کتابخانه عمومی مرکزی آیت‌الله خامنه‌ای در آینده‌ای نزدیک در سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،محمد مخدومی مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان گفت: کتابخانه‌های عمومی در سال‌های اخیر با گسترش فعالیت‌های خود به یک نهاد فرهنگی اجتماعی بدل شده است که نقش مهمی در حوزه فرهنگ کشور ایفا می‌کند.

او بیان کرد: در سال گذشته و با وجود همه‌گیری بیماری کرونا بیش از ۲ هزار برنامه متنوع فرهنگی در استان کردستان و در فضای مجازی برای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در ادامه به افتتاح کتابخانه عمومی مرکزی آیت‌الله خامنه‌ای در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی این کتابخانه، شاخص‌های فرهنگی استان به ویژه در بخش کتابخوانی افزایش چشمگیری می‌یابد.

او اضافه کرد: با راه‌اندازی کتابخانه عمومی مرکزی امام خامنه‌ای، تعداد کتابخانه عمومی نهادی فعال در استان به ۵۲ باب افزایش می‌یابد و ظرفیت خدمت‌رسانی در مردم فرهنگ دوست استان به صورت چشمگیری ارتقاء پیدا می‌کند.

او زیربنای کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای را سه هزار و ۵۰۰ مترمربع در ۶ طبقه ذکر کرد و اظهار داشت: بخش نشریات، بخش نابینایان، بخش ناشنوایان، سالن مطالعه آقایان و بانوان به صورت مجزا، بخش وی‌آی‌پی آقایان و بانوان، سالن مطالعه ویژه محققین، گالری، سالن جلسات، سالن آمفی‌تئاتر، بخش کلاس‌های مبتنی بر وب، مخزن کتاب، بخش مرجع، بخش دیداری و شنیداری، خدمات فنی، بخش گروهی اعضا و اتاق فکر و بخش ویژه کودک و نوجوان در این کتابخانه وجود دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار