رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند توطئه بمب گذاری در ستاد دموکرات‌ها در ایالت کالیفرنیا خنثی شد و ۲ متهم دستگیر شدند.

 

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی بی اس، دو شهروند آمریکایی به توطئه برای بمب گذاری و انفجار دفتر مرکزی حزب دموکرات در ایالت کالیفرنیا متهم شدند.

بازرسان فدرال می‌گویند: دو مظنون اکنون به استفاده از نرم افزار‌های پیام رسان برای ارسال پیام‌های رمزگذاری شده به منظوربرنامه ریزی یکسری حملات در انتقامجویی از شکست دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در انتخابات ۲۰۲۰ متهم شده اند.

بنا به اعلام مقامات فدرال، این افراد به مسلسل و بمب مجهز و امیدوار بودند با اقدام خود، حمایت شبه نظامیان ضد دولتی را جلب کنند.

نشریه وال استریت ژورنال به نقل از دادستان‌های فدرال نوشت توطئه متهمان بعد از انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ انجام شده و امیدوار بوده‌اند چنین انفجار‌هایی به ایجاد جنبش‌های اجتماعی منجر شود.

بر اساس این گزارش، نخستین جایی که متهمان قصد حمله به آن را داشته‌اند مقر حزب دموکرات در شهر «ساکرامنتو» واقع در ایالت کالیفرنیا بوده است.

ترامپ و حامیانش معتقدند در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ تقلب صورت گرفته و با گذشته بیش از ۸ ماه از این انتخابات هنوز شکست در انتخابات را نپذیرفته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار