اپل یکی دیگر از سارقان اطلاعات شخصی کاربران خود را حذف کرد

شرکت اپل، برنامه‌ای که محتوای شخصی کاربران را به سرقت می‌برد را از سیستم عامل خود حذف کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت، آمازون طی مذاکراتی که با اپل داشت توانست این شرکت را متقاعد کند تا برنامه Fakespot که آمازون را به جعلی بودن متهم می‌کرد را از دسترس کاربران ios خارج کرده و از اپ استور حذف کند. شرکت آمازون در همین باره ابراز نگرانی و اظهار کرد: برنامه فاکس‌پات اطلاعات گمراه کننده و آسیب‌پذیری‌های امنیتی را برای کاربران اپل ایجاد می‌کند. این غول تجارت الکترونیکی تایید کرده که Fakespot را برای تحقیق گزارش کرده است.

آمازون گفت: یکی از بزرگترین نگرانی‌ها این بود که برنامه فاکس پات مجدد در ماه ژوئن طراحی و بسته بندی می‌شود و کد را به وب سایت خود تزریق می‌کند. بر این اساس، بسته بندی از نظر تئوری امکان جمع آوری داده‌ها و قرار دادن اطلاعات حساس مشتریان از جمله شماره کارت‌های اعتباری را برای طراحان برنامه فراهم می‌کند.


آمازون در بیانیه‌ای اعلام کرد: این شرکت سخت تلاش می‌کند تا تجربه خرید جدیدی را فراهم کند که مشتریان را به وجد آورده و فروشندگان نیز بتوانند تجارت خود را بسازند و رشد دهند.  گفتنی است، برنامه مورد بحث اطلاعات گمراه کننده‌ای را در مورد فروشندگان ما و محصولات آن‌ها به مشتریان ارائه می‌داد که این امر به تجارت فروشندگان آسیب می‌رساند. 

دفاع مدیر عامل فاکس اسپات از برنامه خود


گفته شده سعود خلیفه، بنیانگذار و مدیر عامل فاکس اسپات، به نشریه CNBC اعتراف کرد: شرکت او برخی از داده‌های کاربر را جمع آوری می‌کرد، اما این اطلاعات را به اشخاص ثالث نمی‌فروخت. علاوه بر این، خلیفه ادعای آمازون مبنی بر اینکه برنامه Fakespot خطرات امنیتی را ارائه می‌دهد، انکار کرد.  مدیرعامل فاکس تصریح کرد: اپل قبل از سقوط برنامه، هشدار کافی و فرصتی برای اصلاح هر مسئله‌ای که ممکن است این برنامه داشته باشد، نداده است.

 حذف برنامه
در حالی که اپل هنوز بیانیه‌ای منتشر نکرده  که دلیل دقیق پایین آمدن Fakespot را روشن کند، آمازون  به سایت Engadget دو دستورالعمل App Store، به ویژه، نشان داد. در یکی از این دستورالعمل‌ها آمده است، برنامه‌ای که محتوای سرویس شخص ثالث را نمایش می‌دهد باید از آن سرویس مجوز کسب کند.


بیشتربخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.