براساس آمار و ارقام رسمی منتشر شده میزان تعطیلی شرکت‌ها در ترکیه بیش از ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس آمار و ارقام اعلام شده از سوی اتحادیه اتاق‌ها و بورس‌های ترکیه تعداد شرکت‌هایی که در این کشور در ماه ژوئیه بنا بر هر علتی تعطیل شده اند به نسبت ماه پیش از آن بیش از ۱۲۰ درصد افزایش داشته است.

بر این اساس، این میزان افزایش در شرکت‌های شخصی حقیقی در همین دوره ۱۶۱.۲ و در بخش اتحادیه‌های تجاری ۵۱۴.۳ درصد بوده است. نسبت به زمان مشابه سال گذشته تعداد شرکت‌های تعطیل شده ۱۰.۳ درصد و تعداد اتحادیه‌های تجاری ۱۳۸.۹ درصد افزایش و تعداد شرکت‌های اشخاص حقیقی ۱۳ درصد کاهش داشته است.

بر اساس همین آمار که از سوی اتحادیه اتاق‌ها و بورس‌های ترکیه منتشر شده، در دوره‌های مشابه تعداد شرکت‌های تاسیس شده در این کشور ۱۱۳.۴ درصد، تعداد شرکت‌های متعلق به اشخاص حقیقی ۱۰۷.۵ درصد و تعداد اتحادیه‌های تجاری ۹۳.۶ درصد افزایش داشته است.

گفتنی است اقتصاد ترکیه در هفته‌های اخیر شاهد نوسانات شدیدی در بازار‌های مالی بوده است تا جایی که ارزش لیر به پایین‌ترین سطح تاریخی خود در برابر دلار و یورو رسید. مقامات ترکیه برای تقویت رشد اقتصادی این کشور در نظر دارند تا حد ممکن جلوی تعطیلی بیشتر کسب و کار‌ها را بگیرند. تضعیف ارزش پول ملی این کشور کار سیاست گذاران را برای تشدید افسار گسیخته تورم و تقویت رشد اقتصادی دشوار کرده است.

ناظران بر این باورند همه گیری کرونا یکی از اصلی‌ترین دلایل بروز مشکلات جدی اقتصادی در جهان طی بیش از یک سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار