خشنودی گفت: برخلاف تنش‌های آبی در خوزستان کشاورزان اقدام به کشت شلتوک کردند و اکنون برای تامین آب آن با مشکل مواجه هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا خشنودی معاون قضایی دادستان کل کشور در نشست ستاد مدیریت بحران استان خوزستان در استانداری خطاب به مردم گفت: زمانی که با بحران به ویژه بحران آب ناشی از خشکسالی‌های بلندمدت چند ساله مواجه هستیم، باید به تصمیمات مدیران اجرایی احترام بگذاریم وقتی که کشت شلتوک غیرمجاز اعلام می‌شود کشاورزان باید این موضوع را رعایت کنند.

او با بیان این که باید کشت شلتوک رفتار مجرمانه تلقی شود و از سوی استاندار خوزستان و دستگاه قضایی با آن برخورد صورت گیرد افزود: ضرورت دارد در جهت صیانت از منابع محدود آبی با شلتوک کاری برخورد شود تا آب شرب تامین و از تلفات دام‌های سنگین و وقوع فاجعه زیست محیطی جلوگیری شود.


بیشتر بخوانید


معاون قضایی دادستان کل کشور در حقوق عامه ادامه داد: استاندار خوزستان برای به نتیجه رسیدن برنامه‌ها نیازمند بودجه است که به سازمان برنامه و بودجه این مساله اعلام شد با اقدامات انجام شده تصور می‌شود در روز‌های آتی خبر خوشی برای مردم داشته باشیم تا از این بحران عبور کنیم و مشکلات استان را به صورت معقول و منطقی حل کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به پیگیری مصوبات این ستاد بیان کرد: این مصوبات را از منظر حقوق عامه پیگیری می‌کنیم استاندار خوزستان نیز موظف است برای اجرای مصوبات جلسه مکاتبات لازم را با دستگاه‌های ملی انجام دهد و رونوشت آن را به دادستانی ارسال کند تا ما نیز پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۶ تير ۱۴۰۰
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: قانونی برای این که بتوان کشاورز را مجبور کرد کشتی را انجام دهد یا خیر در کشور وجود ندارد
ظاهرا این مطلب برای کشاورزان عزیز خوزستانی نه فقط منطبق و قابل اجرا نیست بلکه بعکس بدون هیچ قانونی ایشان را مجرم بحساب آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۶ تير ۱۴۰۰
چرا مجرمانه تلقی شود خوزستان که بیشترین آب را داراست کشاورز آن مجرم به حساب میاد ولی اصفهان که در بی آبی معروف است هیچ منع قانونی ندارد و در تیر ماه امسال چند هزار هکتار آن برنج کاشتن ، خجالت آور است - تبعیض و ظلم در روز روشن!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۲۷ تير ۱۴۰۰
سرچشمه این آب از کجاست تا آنجایکه گفته میشود سرچشمه رود های خوزستان از جای دیگریست پس باید استانهای دیگر جلوی ورود آب به خوزستان را بگیرند