سیلاوی گفت: دامداران با ارائه مستندات خسارت خود را ناشی از تنش‌های آبی به جهاد کشاورزی اعلام نمایند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان با اشاره به رنج و سختی که دامداران این منطقه از بحران آب متحمل شده اند گفت: دامداران منطقه با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی نسبت به اعلام خسارت وارد شده به دامهایشان به دلیل تنش آبی، با ارائه مستندات لازم اقدام کنند.

او افزود: نداشتن برنامه منظم برای تامین آب رودخانه‌ها در این شهرستان و همچنین برداشت غیرمجاز آب در بالا دست و کشت شلتوک باعث شده آب در انتهای رودخانه کرخه به کمترین مقدار برسد.

سیلاوی بیان کرد: این امر باعث ضرر و زیان زیادی به دامداران شده است و تلاش زیادی برای تامین آب پایین دست رودخانه کرخه در شهرستان دشت آزادگان و تالاب هورالعظیم کرده ایم، ولی تا کنون مشکل به طور کامل حل نشده است.

فرماندار دشت آزادگان اظهار داشت: در چند روز اخیر تشکیل جلسات در شهرستان و استان منجر به رهاسازی آب از سدکرخه به میزان ۱۱۰ مترمکعب برثانیه گردید که در صورت کنترل مسیر و جلوگیری از برداشت غیرمجاز در بالا دست، آب کافی در روز‌های آینده به انتهای کرخه و هورالعظیم خواهد رسید.

این مقام مسئول ادامه داد: امید است با برنامه ارائه شده از سوی سازمان آب و برق استان در رهاسازی آب، مشکل کم آبی و مشکلات برای دامداران منطقه برطرف شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار