امام جمعه موقت شهرکرد گفت: شورای نگهبان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین نهاد‌های قانونی در جمهوری اسلامی ایران است که ناظر امین و چشم و گوش نظام اسلامی ایران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد با اشاره به ۲۶ تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان با قدردانی از فعالیت این شورا اظهار داشت: شورای نگهبان به عنوان ناظر امین و چشم و گوش نظام اسلامی ایران است.

او افزود: شورای نگهبان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین نهاد‌های قانونی در جمهوری اسلامی ایران است.


بیشتر بخوانید


فاطمی اضافه کرد: این شورا علاوه بر نظارت بر قوانین مجلس، وظایف دیگری از جمله نظارت بر انتخابات و تفسیر قانون اساسی را نیز بر عهده دارد.

او ادامه داد: در این شورا مجتهدان جامع الشرایط فعالیت دارند تا به قوانینی که در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود نظارت داشته باشند و این قوانین با اسلام و قرآن همخوانی داشته باشد.

فاطمی گفت: مجلس برای صلاح و سعادت ملت هر قانونی که با اسلام و فقه شیعی همخوانی داشته باشد را می‌تواند تصویب کند و افرادی برای این کار منصوب شده‌اند که بدون مصلحت‌اندیشی، به مُر قانون عمل کنند و طبق اصل ۱۱۵ نسبت به احراز صلاحیت و شناسایی افراد سیاسی مدیر و مدبر که توان و شایستگی اداره کشور بزرگ ایران را داشته باشد، اقدام کنند.

او افزود: این افراد باید همیشه سد‌های محکمی باشند و با اقتدار برای حفاظت از انقلاب و مصالح عالی انقلاب در تلاش باشند.

فاطمی با تاکید بر اینکه رای ملت و مردم محترم است و مجلس مهمترین امور در نظام اسلامی است، گفت: مجلس به عنوان خانه ملت است و نباید با شرع مقدس اسلام منافات پیدا کند.

او ادامه داد: مسئولیت در نظام و حکومت اسلامی خیلی سخت است و باید برای حفظ نظام و اسلام و مصالح عالی کشور از تمام توان مایه گذاشت و سد محکمی برای محافظت از نظام و انقلاب اسلامی باشند.

فاطمی به ایجاد انحراف در ذهن مردم به خصوص نسل جوان از سوی دشمن اشاره کرد و گفت: دشمنان نظام و اسلام و شیطان همیشه برای منحرف کردن اذهان مردم در تلاش است تا مردم، به خصوص جوانان را از نظام اسلام دور کنند.

او افزود: دشمنان به دنبال استفاده ابزاری از جوانان برای رسیدن به اهداف خود و ضربه‌زدن به اسلام هستند، اما باید جوانان و نسل نو را با مجالس مذهبی و دینی و اعتقادی آشنا کنیم که دور شدن از این مجالس باعث به خطر افتادن نسل جوان بر اثر دسیسه دشمن و کشیده شدن آن‌ها به راه انحراف، تباهی و فساد می‌شود.

فاطمی با اشاره به دهه اول ذی‌الحجه افزود: این دهه دارای فضلیت و قداست و خداوند در قرآن به شب‌های ۱۰ گانه این دهه قسم خورده است و این شب‌ها و روز‌ها دارای مقام و منزلت خاص هستند.

او به فرارسیدن عید سعید غدیر خم و عید امامت و ولایت اشاره کرد و گفت: ولایت‌پذیری باید همراه با معرفت و شناخت باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.