نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: ازدواج دیرهنگام و یا ترک ازدواج، عفت، حیا و جمعیت را در جامعه تهدید می‌کند و باید زمینه ساز ازدواج آسان در جامعه باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد با بیان اینکه تسهیل در امر ازدواج بالاترین خدمت به نسل جوان است، اظهار داشت: ازدواج دیرهنگام و یا ترک ازدواج، عفت، حیا و جمعیت را در جامعه تهدید می‌کند و باید همه زمینه‌ساز ازدواج و ادامه این حرکت زیبا در جامعه باشد.

او با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) افزود: این ازدواج آسمانی و در عین حال ساده و آسان را باید مورد توجه قرار دارد و آنچه امروز جامعه به شدت به آن نیاز دارد، این است که همه افراد به ویژه پدران و مادران و متولیان برای آسان شدن شرایط ازدواج جوانان تلاش کنند.


بیشتر بخوانید


حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: مهریه، جهیزیه و مخارج سنگین و شروط سخت را باید تا جایی که می‌توان نادیده گرفت و ازدواج آسان و با دقت را در جامعه رونق داد.

او با بیان اینکه ازدواج در جامعه شکل می‌گیرد، اما دیرهنگام است و این موضوع آسیب‌های جدی را به همراه دارد، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی برای ازدواج آسان یک ضرورت در جامعه امروز است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز قیام مسجد گوهرشاد اشاره کرد و گفت: مردم برای حجاب و عفاف به پا خواستند و خون آن‌ها در این روز جاری شد تا بدحجابی جامعه را آلوده نکند.

او با بیان اینکه بی‌حجابی و بی‌عفتی بیشترین آسیب را به جامعه وارد می‌کند، اظهار داشت: امام راحل (ره) در وصیت‌نامه خود به تمامی مسوولان ارشد کشور همچون مجلس شورای اسلامی، رییس‌جمهور، شورای نگهبان و مسوولان قضایی در همه دوران توصیه کرده‌اند که نگذارند دستگاه‌های خبری، مطبوعات و مجلات از مسائل کشور منحرف شوند و آزادی را به شکلی که موجب انحراف جوانان است بیان کنند چرا که این گونه فعالیت‌ها، صحبت‌ها و کتاب‌ها خلاف اسلام بوده و حرام است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام افزود: افرادی که اقدام برای ترویج عفاف و حجاب را دیوارکشی، سرکشی به حریم خصوصی و سلب آزادی می‌دانند بنا به فرموده امام حرف و عملشان حرام است و باید بدانند که ترویج حجاب و عفاف ترویج احکام اسلام و بخشی از برنامه‌های ضروری دین است و همه مسلمانان وظیفه دارند جلوی آزادی‌های مخرب را بگیرند.

او یادآور شد: لازم است از گسترش آنچه در نظر شرع حرام است و مخالف با حیثیت جامعه اسلامی است جلوگیری شود و کسانی که داعیه پیروی از امام راحل (ره) را دارند به خاطر داشته باشند که صیانت از عفاف و حجاب فرموده امام (ره) است و باید به آن عمل کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام افزود: دختران جامعه ما گاهی احساس می‌کنند که حجاب موجب سلب آزادی آنان شده است که این موضوع صحیح نیست و اگر بحث حجاب به درستی برای آنان ترسیم و تبیین شود خواهند دانست که بی‌بندوباری می‌تواند آسایش آن‌ها را از بین ببرد و آزادی‌های آن‌ها را محدود کند.

او همچنین به سالروز کودتای نوژه در سال ۱۳۵۹ اشاره کرد و گفت: در این کودتا، جمعی از عوامل داخلی و چهره‌های شاخص و افرادی که در کسوت روحانیت و مرجعیت نیز قرار داشتند و در حالی که به تعبیر امام خمینی (ره) سیاست را از دیانت جدا می‌دانستند در یک سیاسی بازی، علیه انقلاب اسلامی توطئه کردند که با عنایت الهی، توطئه آن‌ها به نتیجه نرسید و افشا شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: نحوه افشا و خنثی شدن این کودتا توسط یکی از عوامل توطئه‌کننده نشان داد که خداوند یاری‌دهنده انقلاب اسلامی است و دل‌ها را در هر زمان برای پاسداشت آن هدایت می‌کند و درس مهمی که این واقعه برای همه داشت این بود که اگر تقوا، عدالت، ایمان و نگاه خدامحوری وجود نداشته باشد هر کسی در هر کسوت و جایگاهی که باشد می‌تواند به خطا رفته و به جامعه آسیب بزند.

او افزود: از این نمونه توطئه‌ها و فتنه‌ها در تاریخ انقلاب اسلامی فراوان است که همه آن‌ها به لطف خداوند برملا شده و به نتیجه نرسیده‌اند و باید همه قدران این نعمت و عنایت پروردگار باشیم و در راه انقلاب و در برابر تحریم‌ها و دشمنی‌ها مقاومت کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه نازیبایی‌ها، بدعمل کردن‌ها و سوء تدبیر‌ها را نباید به حساب انقلاب گذاشت، تصریح کرد: راه انقلاب راه حق است و پروردگار به مقاومت و ایستادگی مردم نیز پاداش خواهد داد.

او به سخنی از امام جواد (ع) در خصوص تقوا نیز اشاره کرد و گفت: در بیان این امام بزرگوار آمده است که هر کسی کاری را غیر عالمانه انجام دهد، فساد آن کار بیش از صلاح و خیرش خواهد بود و این توصیه مهمی است که همه امور در جامعه با دقت و تخصص و با بررسی همه جانبه پیش برود تا اثرات مفید آن نیز برای مردم آشکار شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام بر توجه به تولید عالمانه، محققانه و باکیفیت تاکید کرد و افزود: اگر تولیدات مبتنی بر این خصوصیات پیش نروند علاوه بر آنکه بازار مصرفی نخواهند داشت می‌توانند به جامعه و آبروی تولید نیز آسیب بزنند.

او در بخش پایانی سخنان خود به قطعی برق و خاموشی‌های این مدت نیز اشاره کرد و یادآور شد: این معضل به دلایل مختلفی در کشور رخ داده است که عمده دلیل آن به فاصله زیاد تولید و مصرف باز می‌گردد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام اظهار داشت: تولید برق در کشور باید افزایش یابد که متاسفانه این وظیفه انجام نشده و برنامه‌ها در این حوزه اجرا نشده است و امروز آنچه مهم است، این است که در شرایط فعلی تلاش شود با همراهی یکدیگر مصرف تا حد ممکن کاهش یابد تا از کشور از این بحران عبور کند.

او افزود: این خاموشی‌ها عبرتی برای دولتمردان در آینده است تا با پیش‌بینی به‌موقع از بروز چنین بحران‌هایی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار