امام جمعه موقت شهرکرد گفت: آمریکا قابل اعتماد نیست و می‌طلبد جنایاتی که در طول سال‌های گذشته علیه ایران و سایر ملت‌های جهان مرتکب شده را بازگو کرد تا نسل‌های جوان نیز نسبت به آن آگاه باشند.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به سالروز هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران از سوی ناو آمریکایی و شهادت ۲۹۰ سرنشین آن بر فراز آب‌های خلیج فارس اظهار داشت: دشمنی‌های آمریکا نباید از حافظه تاریخی کشور پاک شود.

او افزود: آمریکا قابل اعتماد نیست و می‌طلبد جنایاتی که در طول سال‌های گذشته علیه ایران و سایر ملت‌های جهان مرتکب شده را بازگو کرد تا نسل‌های جوان نیز نسبت به آن آگاه باشند.


بیشتر بخوانید


فاطمی اضافه کرد: از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ گرفته تا هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری، ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و تحریم‌های اخیر کشور گوشه‌ای از جنایات آمریکا است، تا بدانیم که زبان سیاست آمریکا همین است و نباید به آن به چشم یک دوست نگاه کنیم.

او در ادامه با تبریک به رییس‌جمهوری منتخب، مسئولیت وی در برابر اعتماد مردم را سنگین و مهم دانست و ادامه داد: بار دیگر ملت بزرگ ایران به روحانیت و یک نفر از نیرو‌های انقلابی اعتماد کرد و وظیفه مهمی را برعهده انقلابیون و روحانیت و شخص رییس جمهوری و کابینه وی قرار داد.

فاطمی گفت: ملت ایران از امتحان سختی سربلند بیرون آمد و اکنون نوبت منتخب مردم است تا دغدغه‌ها و مشکلات آن‌ها را برطرف و موجب خوشحالی آن‌ها شود.

او همچنین انتصاب حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای به ریاست قوه قضاییه را تبریک گفت و افزود: با توجه به عظمت و اقتداری که قوه قضاییه در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، ریاست این قوه می‌تواند نقش مهم و اثرگذاری در مناسبات کشور ایفا کند.

فاطمی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اختلافات بخش آب چهارمحال و بختیاری و استان همجوار، وساطت و میانجی‌گری بزرگان و عالمان ۲ استان را راهکاری برای رفع این اختلافات دانست و گفت: یکی از معضلات مهم ملی و منطقه‌ای برای چهارمحال و بختیاری مساله آب زاینده‌رود است و این موضوع از زمان کاهش بارش‌ها منجر به اختلافاتی مابین ۲ استان شده است.

او خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌شود بزرگان و عالمان این ۲ استان وساطت کنند و مشکل را به نحوی که هر ۲ استان راضی باشند حل کنند.

فاطمی همچنین سالگرد شهادت آیت‌الله صدوقی امام جمعه یزد را تسلیت گفت و افزود: این عالم بزرگ از افتحارات شیعه بود.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: نماز جمعه ، خلیج فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار