امام جمعه مهاباد گفت: حجاب و عفاف به عنوان یک امر دینی، عامل مهم در تامین سلامت جامعه و حفظ بنیان خانواده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد اظهار داشت: حجاب به عنوان پوشش بیرونی و عفاف به معنای پوشش درونی از عوامل مهم سلامت جامعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

او با بیان اینکه حجاب و عفاف یک امر دینی است نه یک جبر حکومتی، ادامه داد: هر اندازه که بانوان نسبت به رعایت حجاب خود اهتمام ورزند به همان اندازه از ناراحتی و اذیت و آزار دور خواهند شد.

امام جمعه مهاباد افزود: شواهد نشان می‌دهد اغلب افرادی که نسبت به رعایت حجاب خود غافل هستند، بیشتر مورد تعرض و قربانی بزهکاری‌های اجتماعی قرار خواهند گرفت.

ماموستا امامی اضافه کرد: عفاف و حجاب سرمایه‌ای ارزشمند و سد محکمی در برابر آسیب پذیری‌ها و تهدیدات است که امنیت و آرامش را برای فرد به ارمغان آورده و برای انسان‌ها ارزش آفرین است.

او با اشاره نزدیک بودن عید قربان هم گفت: عید قربان روز رسیدگی به نیازمندان، اطعام فقرا، روز تمرین، تجلی و تحصیل تقوا برای یک عمر زندگی با تقوای الهی است.

ماموستا امامی با اشاره به اینکه سنت قربانی کردن باید در این روز مبارک حفظ شود، تاکید کرد: خیران می‌توانند بخشی از کمک‌های خود را به صورت نقدی برای تامین بخشی از نیاز‌های مردم اهدا کنند.

۲۱ تیر ماه سالروز حمله به مسجد گوهرشاد مشهد و کشتار مردم به دست رضاخان است در سال ۱۳۱۴ است که در اعتراض به سیاست‌های ضد اسلامی رضاخان از جمله کشف حجاب دست به قیام زدند و روز ملی عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.