ماموستا امامی:

والدین در مقابل تهاجم فرهنگی مبارزه کنند

امام جمعه مهاباد ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب گفت: والدین در مقابل تهاجم فرهنگی مبارزه کرده و زود تسلیم جنگ نرم دشمنان نشوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد، اظهار داشت: پیروی و تقلید از فرهنگ بیگانه و اجازه نفود آن به داخل جامعه سبب گمراهی جوانان می‌شود.

او با اشاره به فرا رسیدن ماه ذی الحجه و برکات این ماه، افزود: به فرموده بزرگان دینی و روایات موجود عبادت و کار نیک در هیچ ایام و زمانی به اندازه ۱۰ روز اول ماه ذی الحجه دارای فضیلت و ثواب نیست.

امام جمعه مهاباد با بیان اینکه ۱۰ روز اول این ماه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اضافه کرد: عباداتی که برای مسلمان شایسته است در دهه ذی الحجه بر انجام آن حریص باشد و همه اعمال صالح در این مدت پاداش مضاعف خواهد داشت.

ماموستا امامی با بیان اینکه روز عرفه در این ایام جای گرفته است، گفت: عرفه روزی است که پروردگار جهانیان در فرصتی دوباره بندگان را به طرف خویش فرامی خواند تا آن‌ها با اعتراف به گناهان و با توبه و استغفار، غبار غفلت را از قلب‌های خود بزدایند و از درگاه خداوند متعال طلب عفو و آمرزش کنند.

او در ادامه با اشاره به حادثه منا در سال ۱۳۹۴ نیز بیان کرد: شهادت جمعی کثیری از حجاج و به همراه تعدادی از شهروندان مهابادی در حین انجام مناسک حج موجی از تاثر و تالم را برانگیخت و ملت ایران اسلامی غمبار و اندهگین ساخت.

۲۱ تیر ماه سالروز حمله به مسجد گوهرشاد مشهد و کشتار مردم به دست رضاخان است در سال ۱۳۱۴ است که در اعتراض به سیاست‌های ضد اسلامی رضاخان از جمله کشف حجاب دست به قیام زدند و روز ملی عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.