تعدادی از شهر‌های خوزستان شامگاه ۲۴ تیر ماه شاهد تجمعات برخی از افراد در اعتراض به تنش‌های آبی بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، چندین شهر خوزستان دیشب شاهد نا آرامی و اعتراض به بی آبی، اتلاف آبزیان و گاومیش ها، نبود آب برای کشاورزی و خشک شدن تالاب‌ها و رودخانه‌ها بودند.

بر اساس تصاویر و کلیپ‌های موجود که در فضای مجازی منتشر شده است، تعدادی از مردان و زنان در خیابان‌های شهر شعار‌هایی در اعتراض به بی آبی سر می‌دهند و نیروی انتظامی نیز در انتهای صف، معترضان را هدایت می‌کند.

شعار‌ها عمدتا در اعتراض به بی آبی و نبود آب برای کشاورزی بود، اما در برخی نقاط همراه با تنش و آشوب و در برخی نواحی منجر به مسدود سازی مسیر‌های مهم اتصالی شهروندان شده بود.

از جمله شهرستان بندر ماهشهر که گروهی با آتش زدن لاستیک، اقدام به بستن مسیر‌های متصل کننده مردم به یکدیگر شدند.

خویشتن داری نیرو‌های امنیتی حمیدیه در برابر مردم

فریدون بندری سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر دیشب در این خصوص توضیح داد: مسدود شدن جاده به صورت جدی وجود نداشته و گروهی اقدام به بستن جاده بندر ماهشهر - بندر امام کردند که با حضور مامورین انتظامی، جاده ایمن سازی شد و عبور و مرور مردم در این مسیر بدون مشکل در حال انجام است.

شلیک هوایی در برخی نقاط خوزستان

در شهر‌های دیگر از جمله ماهشهر، حمیدیه، آبادان و یک محله در اهواز تجمعاتی در اعتراض به بی آبی رخ داد که بر اساس برخی کلیپ‌های منتشر شده صدای شلیک‌های هوایی نیز به منظور بر قراری امنیت شنیده شده است.

تصاویر سوسنگرد و خرمشهر جعلی است

در ۲ شهر سوسنگرد و خرمشهر نیز تصاویری از تجمعات منتشر شده که قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان ویدیو‌های این ۲ شهرستان را غیر واقعی خواند و گفت: برخی به دنبال تحریک مردم هستند و تصاویری جعلی از اعتراضات مردم در فضای مجازی منتشر می‌کنند مثلا در شهر‌های خرمشهر و سوسنگرد اتفاق و اعتراضی رخ نداده، اما کلیپ‌هایی مربوط به گذشته در فضای مجازی منتشر می‌شود لذا مردم مراقب این شیطنت‌ها باشند.

سلیمانی دشتکی همچنین از پیگیری مسئله تنش‌های آبی از دولت و سفر مقامات کشوری به منظور برآورد خسارات مردم خوزستان خبر داد.

طی چند روز اخیر نیز کار زار گسترده‌ای در فضای مجازی و در اعتراض به بی آبی و تلف شدن احشام به راه افتاده و بسیاری از شهروندان خوزستان نسبت به این موضوع واکنش نشان داده اند که تجمعات دیشب نیز در پی فراخوانی در  شبکه‌های اجتماعی به منظور اعتراض به بی آبی رخ داد.

در شبکه‌های اجتماعی چه می‌گویند؟

  • برخی از افراد فضای مجازی نسبت به عواقب این بی توجهی به تنش‌های آبی ابراز نگرانی کرده اند و می گویند که اگر برطرف نشود، ممکن است آشوب‌های سال ۹۸ ماهشهر را دوباره رقم بزند.

ماجرای تجمعات دیشب در برخی شهر‌های خوزستان چیست؟

  • برخی از مردم نیز با انتقاد به مسئولان خوزستانی، بی توجهی و سوء مدیریت آن‌ها را عامل این مسائل می‌دانند.

ماجرای تجمعات دیشب در برخی شهر‌های خوزستان چیست؟

  • داود مدرس فعال سیاسی و اجتماعی اهل خوزستان نیز به انتقال آب برای مصارف پر آب در مناطق دیگر اشاره می‌کند.

ماجرای تجمعات دیشب در برخی شهر‌های خوزستان چیست؟

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۵ تير ۱۴۰۰
تشکر از اطلاع رسانی دقیق باشگاه