مدیر امور آب و فاضلاب قوچان گفت: اجرای طرح بزرگ فاضلاب شهری قوچان به دلیل کاهش اعتبارات متوقف شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد سعادتی مدیر امور آب و فاضلاب قوچان گفت: کاهش و قطع اعتبارات باعث توقف اجرای طرح بزرگ فاضلاب شهری قوچان شده است.

او افزود: اجرای طرح فاضلاب شهری قوچان در سال ۸۸ با طول کل لوله‌گذاری ۲۶۸ کیلومتر و ظرفیت تصفیه‌خانه ۳۰ هزار متر مکعب و پیش‌بینی سرمایه‌گذاری حدود ۴۰ میلیون یورو به تصویب رسید.

مدیر امور آب و فاضلاب قوچان ادامه داد: تاکنون فقط ۹ میلیارد تومان برای این پروژه در سطح شهر تخصیص یافته و از ۲۶۸ کیلومتر لوله‌گذاری تنها هشت درصد آن یعنی ۳۰ کیلومتر انجام شده است.


بیشتر بخوانید


سعادتی بیان کرد: این وضعیت موجب شده است که در حال حاضر اولویت آبفای این شهرستان، تکمیل پکیج فاضلاب مسکن مهر قوچان باشد.

او با اشاره به اجرای پکیج تصفیه‌خانه ویژه مسکن مهر قوچان بر اساس تعداد واحد‌های دارای سکونت، تصریح کرد: سال گذشته حدود چهار بار مناقصه برای اجرای این پروژه برگزار شد، اما به دلایل اعتباری هیچ شرکتی حاضر به شرکت در مناقصه نشد.

مدیر امور آب و فاضلاب قوچان با تاکید بر این که نخستین و مهم‌ترین خواسته مسئولان در این شهرستان راه‌اندازی تصفیه‌خانه مسکن مهر بوده است، تاکید کرد: نشست‌های متعددی با مسئولان از جمله مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی برگزار و مقرر شد مجوز ترک تشریفات این پروژه از استانداری خراسان رضوی اخذ شود.

سعادتی اظهار کرد: هم اکنون یک شرکت متقاضی اجرای این پروژه با مبلغ قرارداد مشخص شده است و برای آن اعلام آمادگی کرده است که به‌محض موافقت استانداری و ابلاغ به شرکت آب و فاضلاب پیمانکار مرحله اجرایی ساخت پکیج تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر قوچان را آغاز خواهد کرد.

او افزود: از تاریخ ابلاغ قرارداد چهار ماه به پیمانکار برای اجرای این طرح زمان داده می‌شود و بعد از تکمیل، واگذاری انشعاب فاضلاب واحد‌های مسکونی مسکن مهر قوچان صورت می‌گیرد.

مدیر امور آب و فاضلاب قوچان ادامه داد: از اجرای خط انتقال نیز ۵۰۰ متر باقی‌مانده که پیمانکار، مسیر را مشاهده و در حال بررسی برای ادامه کار است.

سعادتی بیان کرد: برای اجرای این طرح، ۱۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که سهم شرکت آب و فاضلاب هشت میلیارد تومان و سهم اداره راه و شهرسازی چهار میلیارد تومان است که هنوز هیچ اعتباری از سوی این اداره اختصاص نیافته است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ف. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۵۶ ۲۷ تير ۱۴۰۰
یازده سال کم نیست خیلی عجیب است این کندی کار
Iran (Islamic Republic of)
قوچانی
۱۲:۵۵ ۲۷ تير ۱۴۰۰
چرا مسئولان استان پیگیر این اهمال کاری نبوده اند
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی
۲۱:۴۲ ۲۵ تير ۱۴۰۰
فرماندار محترم قوچان ونماینده محترم شهرستان عنایت بیشتری به این قضیه داشته باشید تا مساله فاضلاب و اگو شهرستان حل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۵ تير ۱۴۰۰
کل پروژه را انجام ندادند حالا هم بحث قسمت کوچکی از پروژه
Iran (Islamic Republic of)
جوادی
۲۱:۳۸ ۲۵ تير ۱۴۰۰
قابل توجه شورای شهر و شهرداری و فرمانداری و نماینده
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۲۱:۳۸ ۲۵ تير ۱۴۰۰
چرا وقتی توانایی انجام کار نیست مسئولیت قبول می کنند