مدیرکل امور عشایر استان سمنان گفت: ۱۲۰ میلیارد ریال از سوی سازمان امور عشایر ایران برای تامین نهاده‌های دامی در قالب تسهیلات کم‌بهره تعلق گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد سعیدی مدیرکل امور عشایر استان سمنان گفت: برای رفع مشکلات بخش‌های مختلف ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار امسال درنظر گرفته شد.

او با اشاره به تامین آب به عنوان یکی از نیاز‌های اساسی عشایر به ویژه در فصل تابستان افزود: ۹۵ میلیارد ریال برای آبرسانی پایدار و ۱۵ میلیارد ریال برای آبرسانی سیار به عشایر نقاط مختلف استان برای امسال تامین شد.

مدیرکل امور عشایر استان سمنان با اشاره به خشکسالی‌های چندساله در برخی استان‌های کشور مانند سمنان، گفت: تدابیر اندیشیده شده در دستورالعمل خرید تضمینی دام زنده از عشایر مسایلی به همراه دارد که مشکلاتی در بخش اجرا ایجاد کرده است و مواردی که عشایر در این زمینه مطرح می‌کنند درست است.

سعیدی با اشاره به اینکه روند خرید تضمینی دام زنده از عشایر استان سمنان اکنون در حال انجام است، گفت: به دنبال تغییر ترکیب تعیین شده دام در این دستورالعمل هستیم تا این شاخص تغییر کند.

او ، شاخص وزن دام، نوع دام و نقاط شرقی و غربی استان را شاخص‌هایی دانست که در دستور العمل ابلاغی خرید تضمینی دام زنده عشایر نیازمند بازنگری است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار