تعاون روستایی استان سمنان ۳۷ هزارتن نهاده دامی توزیع کرد

مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: حدود ۳۷ هزار تن انواع نهاده‌های دامی امسال از سوی شبکه تعاون روستایی استان توزیع شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، احسان عباسپور مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: بیش از ۱۲ هزارتن کود شیمیایی اوره فسفاته و پتاسه توسط شبکه تعاون روستایی استان سمنان، در هشت ماهه سال ۹۹، تامین و توزیع شد.

او بیان کرد: از این مقدار کود شیمیایی ۱۰ هزار تن کود اوره و حدود ۲ هزار تن سایر کود‌ها بود که باهدف بهبود وضعیت تولید انواع محصولات کشاورزی تامین و توزیع شد.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان افزود: علاوه بر این مقدار تاکنون ۵۰ تن کود ریزمغذی، چهار هزار و ۷۰۰ تن کود‌های آلی و زیستی و پنج هزار و ۶۰۰ تن انواع سموم شیمیایی توسط اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی روستایی، تولید و کشاورزی در استان در بین کشاورزان توزیع شد.

مسئول اداره تعاون روستایی میامی نیز از پایان خرید توافقی آفتابگردان در این شهرستان خبر داد و گفت: حدود یکهزار تن دانه روغنی آفتابگردان از کشاورزان شهرستان میامی خریداری شد.

مهدی حق پرست اضافه کرد: از دهم مهرماه خرید توافقی این محصول آغاز شد و اواخر آبان ماه به پایان رسید.

او قیمت توافقی هر کیلوگرم از دانه‌های روغنی آفتابگردان را ۸۵ هزار ریال اعلام کرد و افزود: قیمت تضمینی این محصول نیز ۴۱ هزار و ۵۰۰ ریال توسط دولت اعلام شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.