حسین ذاکری گفت: در خراسان شمالی بیش از ۱۵ هزار هکتار تاغ زار (جنگل‌های دست کاشت تاغ) وجود دارد که ۲ هزار و ۳۲۰ هکتار آن در شهرستان اسفراین قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   حسین ذاکری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسفراین گفت : نقش اصلی جنگل‌های دست کاشت تاغ در ثبیت شن‌های روان و جلوگیری از پدیده گرد و غبار است. تاغ زارها، اهمیت زیادی در جلوگیری از پدیده گرد و غبار دارند.


بیشتر بخوانید 


حسین ذاکری گفت: بروز پدیده گرد و غبار در تمام نقاط کشور در حال فزونی است که هر از چندگاهی در برخی از نقاط خراسان شمالی هم مشاهده می‌شود.

او افزود: در خراسان شمالی بیش از ۱۵ هزار هکتار تاغ زار (جنگل‌های دست کاشت تاغ) وجود دارد که ۲ هزار و ۳۲۰ هکتار آن در شهرستان اسفراین قرار گرفته است و نقش اصلی این جنگل‌ها در ثبیت شن‌های روان و جلوگیری از پدیده گرد و غبار حائز اهمیت می‌باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اسفراین افزود : هر گونه اقدام اعم از قطع و تعلیف دام موجب تخریب این منابع ارزشمند می‌شود که موجب تاسف است چرا که سال‌ها طول خواهد کشید تا درختان تاغ به این سطح از رشد برسند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.