استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سومین مرکز جمع‌آوری جهت معتادان متجاهر به‌عنوان مرکز درمان، توانمندسازی و صیانت اجتماعی معتادان در زاهدان با اعتبار ۸.۵میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: هزینه راه‌اندازی سومین مرکز جمع‌آوری جهت معتادان متجاهر از محل اعتبارات استانی و با مشارکت ستاد مبارزه با موادمخدر بوده که تحت سه عنوان مشارکت استان، شهرداری زاهدان و ستاد مبارزه با موادمخدر شکل گرفته است.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونا و خطر انتقال این ویروس ظرفیت اسمی این مرکز نگهداری از معتادان متجاهر ۱۸۰ نفر متعاد متجاهر است در غیر این موارد ظرفیت تا ۳۰۰نفر در آن وجود دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: امیدواریم که در مراکزی که در حوزه صیانت اجتماعی متعادان متجاهر در استان شکل گرفته مرکز ایرانشهر، محمدآباد و مرکز زاهدان بتوانیم شرایط درآمدی برای اکثر کسانی که درگیر این پدیده‌اند و نگران این موضوع هستند که شغل خود را از دست دادند مراکز حرفه آموزی و اشتغال شکل گیرد.

وی اظهار داشت: تاکید ویژه‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه موضوع تاسیس و راه‌اندازی مرکز نگهداری معتادان متجاهر در اولویت بوده و صرفا درمان نباشد که مبحث بازپروری و اجتماعی شدن آنان مد نظر باشد.

موهبتی با اشاره به اینکه مجموعه این اقدامات برای نجات جان یک انسان بنابر آیات قرآن به مثابه نجات جان همه انسان‌ها است تصریح کرد: علاوه‌بر این آثار امنیتی جمع‌آوری معتادان از سطح شهر بر کسی پوشیده نیست و ساماندهی معتادان در کاهش آمار سرقت‌ها و در زیبایی چهره شهر موثر است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.