عباسی گفت: مهمترین و ارزشمندترین مصوبه سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سیستان و بلوچستان رایگان شدن فرانشیز درمان سرپایی و بستری مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های این استان بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدعباسی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اظهارداشت: همچنین وزیر بهداشت در این سفر اعلام کرد که سیستان و بلوچستان با توجه به اینکه دروازه کاهش سن واکسیناسیون در کشور است بازه‌های سنی جدید برای تزریق واکسن از این استان شروع خواهند شد.

وی افزود: به دستور وزیر بهداشت واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال بر خلاف سایر نقاط کشور ابتدا از سیستان و بلوچستان آغاز شده که این خود نشان از توجه وزارت بهداشت به این استان دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان خاطرنشان کرد: در موضوع دارو و کیت‌های تشخیصی با وجود اینکه در سیستان و بلوچستان به اندازه کافی موجود است اما وزیر بهداشت قول دادند که اگر با کمبودی مواجه شدیم به صورت ویژه برای این استان ارسال خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در مورد تخت‌های بیمارستانی با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان استانی حادثه خیز است و هر لحظه ممکن بوده حوادث غیرمترقبه طبیعی و غیرطبیعی رخ دهد ظرفیت نهادهای تحت امر رهبر معظم انقلاب مثل سپاه، نیروی انتظامی، ارتش، بنیاد برکت و هلال احمر به کمک آمده تا ظرفیت‌های رزرو درمانی و بستری در استان ایجاد شود.

عباسی بیان کرد: بیمارستان ۶۴ تختخوابه تنفسی با همکاری نیروی انتظامی، بیمارستان ۶۰ تختخوابه ارتش یک بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی سپاه پاسداران جزو مهمترین ظرفیت‌های درمانی است که به استان اضافه شده تا اگر خدایی ناکرده ظریفت بیماران از ظرفیت تخت‌های علوم پزشکی زاهدان بیشتر شود از آن‌ها استفاده شود.

وی اظهارداشت: موضوع نیروی انسانی که مهمترین مشکل ما بوده با حضور ۲۰ نفر از کادر تخصصی بهداشت و درمان سپاه،۵۰ نفر از ارتش و تعدادی از خیران جبران شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تسریع در ساخت بیمارستان‌های ۵۴۰ تختخوابی در حال احداث زاهدان، ایرانشهر و چابهار مورد تاکید وزیر بهداشت در این سفر قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین در سفر نمکی به شمال سیستان و بلوچستان موضوع راه‌اندازی دانشکده دندانپزشکی در زابل یکی دیگر از مصوبات بود.

عباسی اظهارداشت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین قول تجهیز بیمارستان ۶۴ تختخوابی کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان طی چند روز آینده را داد.

وی بیان کرد: بخش‌های بستری و تشخیصی بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ایرانمهر سراوان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و استاندار سیستان و بلوچستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همچنین وزیر بهداشت قول ساخت۲ بیمارستان درمان بستر در سیب سوران و مهرستان را تا یک ماه آینده دادند که این مساله تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار