تقی زاده:

ورزشگاه ۶ هزار نفره شیراز شرایط مطلوبی برای میزبانی مسابقات بین المللی دارد

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: سالن ورزشی ۶ هزار نفره شیراز، نقش بسزایی در برگزاری مسابقات بین‌المللی و پرورش استعداد‌های جوانان و نوجوانان استان فارس دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جمشید تقی زاده پنج شنبه در آیین بهره‌برداری از ورزشگاه ۶ هزار نفره شهید سپهبد قاسم سلیمانی شیراز، اظهار کرد: سالن ورزشی ۶ هزار نفره شیراز با نام سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در زمینی به مساحت ۶۶ هزار متر مربع و با ظرفیت ۶ هزار نفری به بهره برداری رسید.

او با بیان اینکه این سالن ورزشی از فضا‌های مناسب برای خبرنگاران داخلی و خارجی و میهمانان ویژه برخوردار است، عنوان کرد:سالن ۶ هزار نفره شیراز از طرح‌های سفر رهبر معظم انقلاب به استان فارس در سال ۸۷ است که می‌تواند در آینده نقش بسزایی در پرورش استعداد‌های جوانان و نوجوانان این استان پهناور ایفا کند.

تقی زاده اعتبار کل این پروژه را ۱۴۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این پروژه مدرن و بسیار زیبا که به دست مهندسین توانمند کشور طراحی و ساخته شده از مدرن‌ترین سازه‌های ورزشی کشور و امکانات و تجهیزات مناسبی که مورد تأیید فدراسیون‌های جهانی است بهره می‌برد و شرایط مطلوبی را برای میزبانی مسابقات مهم بین المللی و جهانی در استان فارس فراهم کرده است.

او به پتانسیل و ظرفیت بالای ورزش در استان فارس اشاره کرد و یادآور شد: استان فارس از پتانسیل بالایی در عرصه ورزش بهره می‌برد و در حال حاضر حدود نه ورزشکار از این استان در رشته‌های مختلف موفق به کسب سهمیه رقابت‌های المپیکی و پارالمپیک ۲۰۲۱ توکیو شده اند.

معاون وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: پس از ۵۰ سال در دولت تدبیر و امید این وزارتخانه صاحب لایحه اهداف ورزش و جوانان شد و همچنین لایحه مجموعه باشگاه داری نیز تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که یکی از کار‌های مهم در این دولت بود.

سالن ۶ هزار نفره شیراز از مصوبات سفر سال ۸۷ رهبر معظم انقلاب به استان فارس است که در بزرگراه حسینی الهاشمی در غرب شیراز احداث شده است.

این سالن قرار بود سال ۹۱ به بهره برداری برسد، اما تا سال ۹۴ این پروژه تعطیل شد و در سال ۹۵، عملیات ساخت این سالن ورزشی دوباره آغاز شد و امروز نیز به بهره برداری رسید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار