افتتاح ۳ ایستگاه هواشناسی خودکار در شهرستان‌های فیروزآباد و فراشبند

سه ایستگاه اقلیم‌شناسی خودکار هواشناسی در آیینی در سلامت آباد و دهرود شهرستان فیروزآباد و دهرم شهرستان فراشبند افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، طی مراسمی و با حضور مدیرکل هواشناسی استان فارس سه ایستگاه اقلیم‌شناسی خودکار هواشناسی در سلامت آباد و دهرود شهرستان فیروزآباد و دهرم شهرستان فراشبند به بهره برداری رسید.

سه میلیارد تومان برای خرید تجهیزات و فعالسازی و آماده‌سازی زیرساخت این ایستگاه‌های اقلیم شناسی هزینه شده است.

ایستگاه خودکار اقلیم شناسی با اندازه‌گیری شاخص‌های دما، رطوبت، سمت و سرعت باد، فشار هوا و مقدار بارندگی، این داده‌ها را به صورت بر خط به مرکز جمع‌آوری سازمان هواشناسی کشور ارسال و دسترسی به این اطلاعات در راستای پوشش نیاز‌های کاربران از جمله مدیریت بحران استان در شرایط ناپایدار جوی را فراهم می‌کند.

افتتاح این ایستگاه‌ها گامی موثر در آگاهی بخشی و کاهش خسارت سرمازدگی و خسارت ناشی از سایر پدیده‌های جوی به محصولات باغی و کشاورزی شهرستان خواهد بود.

 نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی در این مراسم، گفت: امروزه با استفاده از خدمات هواشناسی به عنوان یک ابزار مدیریتی در ابعاد گوناگون اقتصادی و اجتماعی می‌توان خسارت‌های اقتصادی و اجتماعی را به حداقل رساند.

محمد مهدی فروردین افزود: شناخت شرایط جوی و و در نظر گرفتن اوضاع اقلیم در منطقه مورد نظر در برنامه‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی از شرایط لازم است چرا که دانش هواشناسی در تمام مراحل برنامه‌ریزی اجرا و مرحله بازدهی تمام فعالیت‌های اقتصادی نقش موثری را ایفاء می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس ادامه داد: بدون استثنا با استفاده از خدمات هواشناسی و اطلاعات اقلیمی در تمام بخش‌های اقتصادی می‌توان هزینه تولید را کاهش و بهره‌وری را افزایش داد.

فروردین بیان داشت: علاوه بر این ایستگاه‌های هواشناسی و اقلیم شناسی هر سال بیش از پنج هزار هشدار درباره بدی آب و هوا از بروز وقایع ناگوار با خسارت‌های هنگفت جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار