فرماندار ریگان گفت:۳ روز است که گرد و غبار آسایش مردم ریگان را قطع و آنها را راهی مراکز درمانی کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،غلظت گردوغبار امروز بعد از ظهر در ریگان  ۵برابر حد مجاز بود و باعث تعطیلی بازار شهر ریگان شد.

حمزه ابراهیمی، رئیس اداره محیط زیست ریگان ، غلظت گردوغبار در ریگان را  ۵برابر حد مجاز اعلام کرد و گفت:  شهرستان در شرایط خطرناک قرار دارد و از افراد سالمند وکودکان خواسته شده است در منازل خود بمانند.

او عنوان کرد: هم اکنون ۳بعداز ظهر متوالی است که دستگاه پایش گردوغبار غلظت غبار را در  شهرستان  ۵الی ۶برابر حد مجاز نمایش می دهد.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان از خسارت به نخلداران ریگانی خبر داد وابراز کرد: طوفان های متوالی باعث شکستن خوشه‌های خرمای نخلداران ریگانی شده است.

حمید فرامرزی گفت: محصولی که تا یک ماه آینده آماده برداشت می‌باشد گرما وطوفان باعث ریزش ومتضرر شدن نخلداران ریگانی شده است.

او عنوان کرد: بیشترین خسارت در روستا‌های کانوان بحران فرسایش بادی شهرستان ثبت است.

امین باقری،فرماندار ریگان گفت:شهرستان ریگان نیمی از سال را دارای هوای طوفانی وگردوغباری می باشد و هم اکنون ۳روز متوالی است که غلظت گرد و غبار شرایط شهرستان را خطرناک کرده است.

باقری از شهروندان ریگانی خواست در بعدازظهر‌ها به دلیل غلظت گرد و غبار از  منازل خود خارج نشوند.

او عنوان کرد :گردوغبار طی ۳روز متوالی ۷۳ریگانی را راهی مراکز درمانی کرده است همچنین گردوغبار باعث کندی عبور ومرور در جاده ترانزیت ریگان -چابهار شده است.

ریگان کانون گردوغبار شرق کشور تا مرکز استان ۲۸۵کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: طوفان شن ، آلودگی هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.