سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه‌ای از جزئیات جدید عملیاتی گفت که در آن عناصر تکفیری وابسته به ائتلاف متجاوز خسارات سنگینی دیدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از المیادین، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در بیان جزئیات جدید عملیات «النصر المبین» گفت: نیرو‌های مسلح ما در آخرین مرحله به چندین موفقیت میدانی دست یافتند و خسارات زیادی به دشمن وارد کردند. دشمن بار دیگر از عناصر تکفیری داعش و القاعده به ویژه در «البیضاء» استفاده کرده بود.

او در ادامه افزود: برنامه‌ آمریکا برای کشور ما این است که یمن را به تروریست‌ها و مزدوران تحویل دهد.

یحیی سریع اضافه کرد: مناطق وسیعی از «الزاهر و الصومعه» به مساحت ۱۰۰ کیلومتر مربع را آزاد کردیم، در حالیکه نیروهای ما طبق برنامه قرار بود فقط ۷۲ ساعت عملیات را انجام دهند.

او افزود: یگان پهپادی و موشکی در جریان عملیات النصر المبین ۶۶ عملیات اجرا کرد که در ۹ عملیات یگان موشکی از موشک‌های بدر و سعیر استفاده شد. یگان پهپادی در ۴۰ عملیات، نیرو‌های دشمن را هدف قرار داد و ۱۷ عملیات دیگر را نیز به شناسایی و پایش در جریان عملیات النصر المبین اختصاص داد. در این عملیات ۳۵۰ نفر از عناصر تکفیری و مزدوران به هلاکت رسیدند، ۵۶۰ تن دیگر مجروح شدند و مابقی نیز از مناطق اشغالی پا به فرار گذاشتند. نیرو‌های ما موفق شدند ۲۹ دستگاه زره پوش و خودروی نظامی را در عملیات النصر المبین منهدم کنند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در ادامه گفت: در این عملیات صد‌ها نفر از تکفیری‌ها از جمله رهبرانشان کشته، زخمی و اسیر شدند و تکفیری‌های باقیمانده با وسایل نقلیه خود به سمت مناطق اشغالی فرار کردند.

او اعلام کرد: در طول اجرای عملیات النصر المبین ائتلاف متجاوز در حال پشتیبانی از تروریست‌های تکفیری بود و این نبرد بار دیگر واقعیت تکفیری‌های داعش و القاعده و ارتباط آن‌ها با پروژه آمریکایی را ثابت کرد.

یحیی سریع با انتقاد از اقدامات اشغالگرانه آمریکا و ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان گفت: ائتلاف متجاوز و در کنار آن آمریکا از این گروه‌ها برای گسترش هرج و مرج و ویرانی در یمن استفاده کرده و از آن‌ها حمایت نظامی، رسانه‌ای و مالی می‌کنند که نشان می‌دهد تکفیری‌ها به جز ابزاری در دست بیگانگان نیستند.

او افزود: واشنگتن، ریاض و ابوظبی در حالی ادعا می‌کنند با تروریسم در حال جنگ هستند که شواهد زیادی در اختیار داریم که نشان می‌دهد تکفیری‌ها زیر پرچم آمریکا، عربستان و امارات در استان «مأرب» علیه ملت یمن در جنگ هستند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در آخر افزود: ۱۷ کشور برای تسلیم و اشغال یمن و به زانو درآوردن ملت یمن متحد شدند با این حال شکست خوردند و شکست خواهند خورد.

پیشتر سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرده بود عملیات نظامی تا پایان تجاوز، رفع حصر و آزادسازی تمام سرزمین‌های یمن ادامه می‌یابد. 

جنگنده‌های سعودی در شش سال گذشته بیش از ۲۶۰ هزار بار یمن را بمباران کرده‌اند، با این حال صد‌ها عملیات هوایی طی سال‌های ۲۰۱۵ الی ۲۰۱۶ در این آمار نیامده است. همچنین از ابتدای سال میلادی جاری بیش از هزار بار مناطق مختلف یمن مورد حمله جنگنده‌های سعودی واقع شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۲۴ تير ۱۴۰۰
واقعا مردم يمن قابل تحسين هستند. ما بايد به هر طريق يه اين مردم بي پناه كمك كنيم.
آخرین اخبار