معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پرونده بازسازی خرابی‌های سیل فروردین سال ۱۳۹۸ در لرستان تا اوایل سال آینده بسته می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد ، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور روز پنجشنبه در مراسم افتتاح پل بابازید (شهید سلیمانی) پلدختر  با اعلام بسته شدن پرونده بازسازی خرابی‌های سیل فروردین سال ۱۳۹۸ در لرستان تا اوایل سال آینده،گفت:  بازسازی بخشی از پروژه‌های سیل سال ۹۸ در لرستان در حال اجرا و بخشی از آن مربوط به پل‌ها و ابنیه‌ها است که برای بخش باقی مانده منتظر دریافت اعتبارات هستیم.

او افزود: در این راستا وزیر راه و شهرسازی مکاتباتی با رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام داده و اقدامات خوبی صورت گرفته که تامین اعتبارشده  و مقرر شد تا اوایل سال ۱۴۰۱ پرونده این پروژه‌ها بسته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مبلغ پنج هزار میلیارد تومان از این پروژه‌ها در حوزه راهداری است که چهار هزار کیلومتر آن راه روستایی و مابقی شامل بهسازی روکش آسفالت، پل، ابنیه‌ها و عمده آن مربوط به جاده‌ها و محور‌های تخریب شده از سیل سال ۹۸ است.

امانی به نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و افزود: نوسازی این ناوگان در سه نقطه کشور آغاز شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون حمایت از تولید، پنج هزار دستگاه وسیله نقلیه در کشور نوسازی شده است.

او یادآور شد: همچنین ابتدا بر اساس بند ۳ ماده ۳۰ قانون احکام دائمی بنا بود ناوگان زیر سه سال کار کرده با برند‌های معتبر وارد کشور شوند که در این زمینه حدود سه هزار و ۶۴۲ دستگاه ثبت سفارش و از این تعداد حدود ۵۰۰ دستگاه آماده شماره گذاری شده است.

انتهای پیام/ر

برچسب ها: راه و شهرسازی ، سیل98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.