مدیرکل راه وشهرسازی لرستان از افتتاح چند پروژه مهم راهسازی در آینده‌ای نزدیک در استان خبر داد و گفت: آزاد راه خرم‌آباد به بروجرد یکی از این پروژه‌های مهم است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد ، وحید کرم‌الهی،مدیرکل راه وشهرسازی لرستان اعلام کرد: آزاد راه خرم آباد - بروجرد طول این مسیر را از ۱۰۰ کیلومتر به ۶۸ کیلومتر کاهش می‌دهد.
وی گفت: با بهره‌برداری از این پروژه زمان سفر از خرم‌آباد به بروجرد حداکثر به ۴۰دقیقه می‌رسد که صرفه‌جویی در مصرف سوخت، جلوگیری از سوانح جاده‌ای و تسریع در صنعت حمل ونقل شمال به جنوب را بدنبال داشته و منشا تحول برای استان است.
کرم‌الهی بیان داشت: پروژه دیگر توسعه فرودگاه خرم‌آباد است که تا پایان مرداد ماه به اتمام خواهد رسید.
وی افزود: در حوزه راه‌ها نیز در اداره کل راه و شهرسازی لرستان، ۲۵ کیلومتر چهارخطه به اتمام رسیده که بزودی زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اظهار کرد: پروژه زیرگذر فیروزآباد به طول ۱.۲ کیلومتر به اتمام رسیده است و در روز‌های آتی شاهد بهره‌برداری و افتتاح آن خواهیم بود.
وی گفت: پل کاکارضا نیز به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.
کرم‌الهی اظهار کرد : مجموع اعتبار هزینه شده در پروژه‌های راه و شهرسازی لرستان، ۱۵۰ میلیارد تومان است که با توجه به طول زمانی که صرف اجرای این پروژه‌ها شده است ارزش تقریبی آن‌ها حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان است.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه در حوزه بازسازی خسارات ناشی از سیل، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حدود ۲۸ پل بزرگ و کوچک و آبرو را به بهره‌برداری رساند که مهمترین آن‌ها پل بزرگ بابازید، پران پرویز و پل حیات‌الغیب و ۲۵ دستگاه پل و آبرو‌های دیگر با صرف اعتبار ۱۰۵ میلیارد تومان است که آماده افتتاح هستند، بیان داشت: این پروژه‌ها ماحصل تلاش وهمدلی همکاران، بخش خصوصی، پیمانکاران، مشاوران، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) بوده است.
وی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در پروژه بزرگ آزادراه خرم‌آباد-بروجرد سنگ تمام گذاشت و دولت نیز منابع مالی بسیار خوبی به این پروژه تزریق کرده است و تاکنون ۱۴۰۰میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تخصیص یافته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.