سفر رئیس کمیته بین المللی المپیک به هیروشیما تحت الشعاع مخالفت گسترده ژاپنی‌ها قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) قرار است فردا (جمعه) از  هیروشیما بازدید کند، اما این سفر تحت الشعاع انتقادات و مخالفت گسترده ژاپنی‌ها قرار گرفته است.

بعید است رئیس کمیته بین المللی المپیک  که طی یک سفر جنجالی فردا وارد شهر هیروشیما خواهد شد، با آغوش باز مورد استقبال قرار گیرد. بیش از ۷۰ هزار نفر از ژاپنی‌ها با امضای طومار اینترنتی (پتیشن) خواستار لغو سفر  باخ   به هیروشیما شده اند.

علاوه بر این، یک گروه مدنی در منطقه خواستار لغو سفر باخ به هیروشیما، واقع در ۸۰۰ کیلومتری توکیو شد و این مقام آلمانی را به "بی احترامی" علیه بازماندگان بمباران اتمی این شهر توسط ایالات متحده در سال ۱۹۴۵ متهم کرد.

این گروه که شکایتی علیه سفر باخ به دولت محلی هیروشیما ارائه داده است، ادعا کرد در برهه‌ای که توکیو به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا تحت شرایط اضطراری قرار دارد، او نباید مسافت قابل توجه توکیو تا هیروشیما را طی کند.

این گروه همچنین انگیزه باخ از این سفر را زیر سوال برد و او را متهم به بهره برداری سیاسی کرد. این سفر همزمان با سفر جان کوتس، معاون رئیس IOC، به ناکازاکی، دیگر شهر بمباران شده توسط ایالات متحده آمریکا انجام خواهد شد.

باخ اصرار دارد که هدف او از این سفر مشخص کردن تاریخی است که آتش بس المپیک سازمان ملل متحد برای توکیو ۲۰۲۰ به اجرا در می‌آید.

باخ گفت: "این پیامی است که ما می‌خواهیم از شهر صلح - هیروشیما ارسال کنیم. این هیچ ارتباطی با سیاست نخواهد داشت. ما به هیچ وجه این سفر را سیاسی نخواهیم کرد. "

ورود باخ به ژاپن در هفته گذشته با هشتگ "Bach Go Home" در توئیتر رو به رو شد، در حالی که گروه کوچکی از معترضان مخالف بازی‌ها تابلو‌هایی با عباراتی مانند " باخ برو بیرون " را در خارج از هتل پنج ستاره IOC توکیو در دست داشتند. در تابلوی دیگری نوشته شده بود: "به هیروشیما نرو. "

مسابقات المپیک ۲۰۲۰ که به دلیل بحران شیوع ویروس کرونا به امسال موکول شده، قرار است از ۲۳ ژوئیه تا ۸ آگوست ۲۰۲۱ برگزار شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار