شهرستان‌های مشهد، بینالود، سرخس، کاشمر، قوچان، گناباد، درگز،سبزوار و ریوش در وضعیت قرمز کرونایی و در ردیف شهرهای خیلی پرخطر قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بر اساس آخرین اطلاعات ارائه شده در نرم افزار ماسک وزارت بهداشت و درمان، تعداد شهر‌های با وضعیت قرمز کرونایی در خراسان رضوی از هشت شهر به ۹شهر افزایش یافت.

بر اساس رنگ بندی رسمی نرم افزار ماسک که ۲۴ تیر ماه بروز رسانی شده است، در حال حاضر شهر‌های مشهد، بینالود، قوچان، درگز، سبزوار، گناباد، کاشمر، سرخس و ریوش در وضعیت قرمز و سایر شهر‌های خراسان رضوی در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تداوم روند افزایش ابتلا به ویروس همه‌گیر کرونا در خراسان رضوی گفت: تعداد بیماران کووید۱۹ در این استان به سمت قله پنجمین موج طغیان کرونا پیش می‌رود.

او افزود: ۹۸۰بیمار کووید۱۹ هم‌اینک در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند. شمار مبتلایان بستری روزانه کرونا در استان تاکنون به روزی ۲۹۲نفر رسیده و تعداد بیماران بدحال کووید۱۹ بستری در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی ۲۴۵ نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بر اساس وضعیت کنونی شیوع کرونا در خراسان رضوی، با وجود تکرار هشدار‌ها نسبت به خطر کرونا دلتای هندی، میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در خراسان رضوی به زیر ۵۰درصد کاهش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.