فرماندار بینالود گفت: باغ تالارها و رستوران‌های طرقبه و شاندیز در وضعیت قرمز کرونایی تعطیل نیستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید حسن حسینی فرماندار بینالود (طرقبه و شاندیز) گفت: براساس مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا و دستورالعمل‌های ابلاغی، فعالیت باغ تالار‌ها و رستوران‌ها با رعایت شرایط و محدودیت‌های اعلام شده در وضعیت قرمز کرونایی بلامانع است و این واحد‌های صنفی در طرقبه و شاندیز تعطیل نیستند. 

او افزود: طرقبه و شاندیز از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند، اما بر اساس بخشنامه جدید فعالیت اصناف در فضای باز مانند باغ تالار‌ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی کافی و با ۵۰ درصد ظرفیت بلامانع است و فعالیت تالار‌های سربسته نیز با حضور حداکثر ۱۵ نفر مجاز شمرده شده است.


بیشتر بخوانید 


فرماندار بینالود ادامه داد: به دلیل فرا رسیدن ایام سوگواری محرم و صفر تا ۲۰ روز دیگر و پایان یافتن فصل جشن‌های عروسی، تصمیم بر این شد فعالیت تالار‌های عروسی به این شکل مدیریت شود تا مشکل و تنش حقوقی برای مردم و مالکان تالار‌ها از نظر قرارداد‌های منعقد شده ایجاد نشود.

حسینی بیان کرد: فعالیت رستوران‌ها در فضای باز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی یا برای مواد بیرون بر بلامانع است.

او تصریح کرد: اماکن و فعالیت‌های ورزشی در این شهرستان از جمله تنها مجتمع ورزشی آبی بینالود در وضعیت قرمز کرونایی تعطیل هستند.

فرماندار بینالود شمار باغ تالار‌های شهرستان ییلاقی و گردشگرپذیر طرقبه  و شاندیز را حدود ۱۰۰ واحد عنوان کرد و تاکید کرد: تعداد رستوران‌های کوچک و بزرگ، کافی شاپ‌ها و آشخانه‌های این شهرستان نیز حدود ۴۰۰ واحد صنفی است.

براساس آمار دستگاه‌های خدماتی، شمار ساکنان این شهرستان حدود ۸۰ هزار نفر است که این تعداد در دو شهر طرقبه و شاندیز و ۴۰ روستای دارای دهیاری این شهرستان سکونت دارند، همچنین در مجموع، ۱۵ آبادی طرقبه شاندیز، روستای هدف گردشگری محسوب شده و ییلاقی و گردشگرپذیر هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام //ف. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.