آمازون به دلیل فروش کالاهای خطرناک مورد اتهام قرار گرفت

کمیسیون ایمنی کالاهای مصرفی آمریکا روز گذشته از آمازون شکایت کرد تا برای صدها هزار کالای خطرناکی که در پلتفرمش می‌فروشد، فراخوان صادر کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون ایمنی کالاهای مصرفی ایالات متحده (CPSC) روز چهارشنبه از آمازون شکایت کرد و در  تلاش است تا این خرده فروش را مجبور به پذیرش مسئولیت قانونی در مورد فراخوان محصولات معیوب فروخته شده در بازار خود توسط فروشندگان شخص ثالث کند.

این شکایت بر این اساس است که آمازون لباس خواب کودکان ، ردیاب های مونوکسیدکربن و سشوارهایی را به فروش رسانده است که خطر صدمه جدی یا مرگ برای مصرف کنندگان را به همراه دارد. آمازون بیشتر محصولات را حذف کرده است ، اما CPSC می‌گوید اقدامات آن "ناکافی" است و خواستار فراخوان رسمی است.

رابرت آدلر ، سرپرست CPSC در بیانیه ای گفت: "رای گیری امروز برای طرح شکایت اداری علیه آمازون یک گام بزرگ به جلو برای این آژانس کوچک بود." "اما این یک قدم بزرگ در یک صحرای وسیع است - ما باید با نحوه برخورد موثرتر با این سیستم عامل های شخص ثالث مواجه شویم و چگونه از مصرف کنندگان آمریکایی که به آن‌ها اعتماد می کنند محافظت کنیم."

شرکت آمازون

اقدامات نامشخص آمازون در قبال محصولاتش

در بیانیه‌ای که سازمان صادر کرده آمده است: ما باید با شیوه کارآمدتر این پلتفرم های فروش کالاهای طرف سوم و همچنین بهترین شیوه برای حمایت از مصرف کنندگان آمریکایی اقداماتی انجام دهیم. این رگولاتور در ادامه گفت: آمازون اقدامات نا مشخصی در قبال برخی محصولاتش انجام داده اما این موارد کافی نیستند.

سخنگوی این سازمان گفت: "برای چند محصول باقیمانده مورد بحث ، CPSC اطلاعات کافی در اختیار آمازون قرار نداده تا بتوانیم اقدامی انجام دهیم و علیرغم درخواست‌های ما ، CPSC بی پاسخ مانده است." "آمازون یک برنامه فراخوان پیشرو در صنعت دارد و ما بیشتر پیشنهاد کرده ایم که توانایی های خود را برای رسیدگی به فراخوان های تمام محصولات فروخته شده در فروشگاه ما گسترش دهیم ، صرف نظر از اینکه این محصولات توسط آمازون یا فروشندگان شخص ثالث فروخته شده یا انجام شده است. اما آمازون ادعا می‌کند انبوهی از کالاهای خطرناک را از فروشگاه‌هایش حذف کرده و پول مشتریان را به طور کامل پرداخت کرده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار