توجه به ظرفیت‌های مغفول مانده داخلی و تقویت اقتصاد مقاومتی، راهکار رفع مشکلات کنونی کشور است و دولت آینده باید این موضوع را در اولویت کار خود قرار دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن زنگنه نماینده مردم تربت‌ حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: ترکیب "اقتصاد مقاومتی" هرچند ابداع مقام معظم رهبری است، اما عمر طولانی در کشور‌های دنیا دارد و کشور‌هایی مثل ژاپن، با تکیه بر ظرفیت‌های انسانی خود و کشور‌های اروپایی هم، با تکیه بر ظرفیت‌های صنعتی خود به توسعه رسیده اند و تنها راه توسعه‌یافتگی کشور ما نیز توجه به ظرفیت داخل است.

او افزود: در حال حاضر ظرفیت‌های عظیم داخلی مثل کشاورزی، گردشگری، معدن و تنوع آب و هوایی و موقعیت ژئوپولتیک در کنار استعداد‌های ناب انسانی، یک منظومه منسجم از ظرفیت داخلی برای توسعه و رشد کشور است و دولت آینده باید توان خود را بر شناسایی ظرفیت‌های داخل و شیوه به کارگیری و ایجاد ارزش افزوده بر آن بگذارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه رئیس جمهوری منتخب به بحث کارآمدی و روحیه جهادی و شایسته سالاری توجه دارد، ایجاد کابینه‌ای با این ویژگی ها، یکی از مهم‌ترین راه‌های تقویت اقتصاد مقاومتی و رفع مشکلات معیشتی مردم است.

زنگنه بیان کرد: اگر در هر استان این روحیه را در استانداران و فرمانداران خود ایجاد کنیم که آن‌ها ظرفیت‌های منطقه، استان و شهرستان خود را شناخته و باتوجه به آن منطقه خود را توسعه دهند، یک مدل موفق خواهیم داشت.

او تصریح کرد: هم‌اینک در حوزه قوانین با بحث تمرکزگرایی مواجه هستیم و همه تصمیم گیری‌ها حتی برای یک روستا در کمیسیونی در تهران انجام می‌شود که این روش صحیح نیست و نمایندگان مجلس آمادگی دارند اگر دولت منتخب لایحه‌ای در این خصوص بیاورد، آنرا به تصویب برسانند تا به سمت تمرکززدایی حرکت کنیم، زیرا تمرکززدایی یکی از راه‌های تقویت ظرفیت‌های داخل است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.