۳۶ کیلومتر از پروژه بزرگراه محور بجنورد-جنگل گلستان امروز -پنجشنبه با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی در قالب طرح ملی افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، برای اجرای این پروژه راهسازی از محل اعتبار ملی حدود ۲ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد و در مجموع بیش از ۹۰ درصد از مسافت ۱۴۰ کیلومتری محور بجنورد- جنگل گلستان در حوزه استحفاظی خراسان شمالی چهار خطه شد.

براساس این گزارش از مسافت ۱۴۰ کیلومتری محور بجنورد- جنگل گلستان به عنوان پرترافیک‌ترین محور استان خراسان شمالی حدود ۱۰۰ کیلومتر در دولت یازدهم و دوازدهم چهار خطه و زیربار ترافیک قرار گرفت و برای تکمیل این محور بزرگراهی حدود چهار هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که در قانون بودجه ۱۴۰۰مصوب مجلس شورای اسلامی برای این محور حدود یکهزار میلیارد ریال بودجه مصوب شد.

همزمان با این پروژه با دستور رئیس جمهوری ۳۲۱ کیلومتر از محور بزرگراهی کشور در قالب طرح ملی زیر بار ترافیک قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در مجموع برای ساخت آماده سازی و آسفالت این میزان محور بزرگراهی ۲ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.


بیشتر بخوانید 


قاسم قاسمی افزود : ۲۳ کیلومتر از این محور در محدوده کنار گذر شمالی بجنورد، چهار کیلومتر در محدوده روستای رباط قره بیل در محدوده شهرستان گرمه، ۶ کیلومتر در محدوده روستای تاتار تا بدرانلو و سه کیلومتر نیز مربوط به تبادل غربی گنارگذر شمالی بزرگراه محور بجنورد- جنگل گلستان است.

او  گفت: با بهره برداری از ۳۶ کیلومتر مسافت جدید، بیش از ۹۰ درصد از این محور بزرگراهی تکمیل و زیربار ترافیک قرار گرفت که می‌توان نقش مهمی در کاهش سوانح رانندگی داشته باشد.

محور بجنورد- جنگل گلستان حدود ۱۶۳ کیلومتر مسافت دارد که ۱۴۰ کیلومتر از این محور در حوزه استحفاظی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی قرار دارد و بیش از ۱۰۰ کیلومتر از این محور نیز در دولت یازدهم و دوازدهم چهارخطه شد.

پروژه بجنورد-جنگل گلستان بخشی از بزرگراه بهشهر – گرگان – آزادشهر – بجنورد – قوچان است که برای این پروژه بزرگ، حدود ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است و برای اتمام بخش‌های باقیمانده طرح در استان‌های خراسان شمالی و گلستان (با احتساب کنار گذر گرگان) بیش از ۱۴ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

استان خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر آن راه روستایی و مابقی را راه‌های اصلی است که حدود ۱۸۵ کیلومتر آن را بزرگراه تشکیل می‌دهد.

منبع : ایرنا 

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.