مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی گفت: دانش‌آموزان اتباع می‌توانند در مدارس مناطق تعیین شده ثبت‌نام کنند و در صورت مواجهه با مشکل همانند دانش‌آموزان ایرانی به ستادهای ثبت‌نام مستقر در ادارات مراجعه کنند.

ضیایی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: دانش آموزان اتباع خارجی که مدرک قانونی، پاسپورت و گذرنامه دارند می توانند بدون هیچ مشکلی مانند سایر دانش آموزان ایرانی به مدارس مراجعه و نسبت به ثبت نام در پایه تحصیلی مورد نظرشان اقدام کنند.

او افزود:بر اساس دستور رهبرمعظم انقلاب مبنی بر اینکه هیچ دانش آموزی نباید از تحصیل جا بماند، دانش آموزان خارجی که پاسپورت ندارند اما در استان مان سکونت می کنند نیز می توانند با گذراندن مراحلی، به تحصیل در مدارس بپردازند.

ضیائی ادامه داد: دانش آموزانی که در استان سکونت دارند و در طرح های مختلف شناسایی شرکت کرده اند و ثابت شده که مدتی است در کشور ما زندگی می کنند،می توانند با مراجعه به دفتر کفالت استان و دادن مستندات مربوط،برگه های معرفی به مدارس را دریافت تا بتونند به راحتی در مدارس ثبت نام و تحصیل کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی گفت:دانش‌آموزان اتباع می‌توانند در مدارس مناطق تعیین شده ثبت‌نام کنند و در صورت مواجهه با مشکل همانند دانش‌آموزان ایرانی به ستادهای ثبت‌نام مستقر در ادارات مراجعه کنند.

او افزود: در سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ بیش از ۲ هزار دانش آموز اتباع خارجه واجد شرایط تحصیل در مدارس استان بودند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.