برگزاری بیش از هزار برنامه در طرح لاله های روشن/ انتقال فرهنگ شهادت رویکرد آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اجرای هزار و ۲۰۰ برنامه در قالب طرح لاله‌های روشن در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در آیین رونمایی از تندیس و تصاویر ۳ شهید فرهنگی و ۱۲ شهید دانش آموز گفت: در ۳ سال گذشته قریب به یک هزار و ۲۰۰ یادواره برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی دانش آموزان استان با سیره فکری و عملی شهدا در مدارس استان در قالب طرح ملی لاله‌های روشن برگزار شده است.

او افزود: پارسال ۴۰۰ دیدار با خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان فرهنگی استان انجام شده است.

واقعی بیان کرد: تداوم گفتمان ولایت، بر صراط خط سرخ شهادت استوار بوده و همچنان این امر در قاموس اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی متداول است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده را مهم‌ترین رویکرد آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین و ساحت‌های ۶ گانه آن برشمرد و تصریح کرد: مردم علی رغم شیوع بیماری کرونا و فتنه ها، با حضور در انتخابات راه شهدا را برای همگان تبیین کردند و خراسان جنوبی از این منظر درکشور سرآمد بود.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته با توجه به اینکه شهرستان خوسف از نظر رنگ بندی ستاد ملی مقابله با کرونا در وضعیت زرد قرار داشت، معلمان این خطه در برگزاری کلاس‌های حضوری، علی رغم تهدید بیماری به خوبی ایفای نقش کرده و برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شهرستان بی وقفه تلاش و مجاهدت کردند.

مکتب شهید سلیمانی می‌بایست به دانش آموزان منتقل شود

نورمحمدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوسف نیز در این جلسه ضمن تبریک اعیاد ماه پر خیر و برکت ذی الحجه گفت: هدف از برگزاری برنامه‌های فرهنگی بزرگداشت شهدا، گرامیداشت مجاهدت شهدا است و مکتب دفاع مقدس و مکتب شهید سلیمانی می‌بایست سینه به سینه به دانش آموزان منتقل شود چرا که هر چه داریم از خون پاک شهدای انقلاب اسلامی است.

او افزود: در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان خوسف ۸۷ آموزشگاه داریم که در سال تحصیلی گذشته علی رغم وجود بیماری منحوس کرونا در ۸۰ مدرسه یادواره شهدا در قالب طرح ملی لاله‌های روشن برگزار شد و در کلیه مدارس سطح شهرستان تصاویر شهدا نصب شد و در این زمینه در قالب طرح پروژه مهر برنامه ریزی شده است که در سال تحصیلی پیش رو هر کلاس درس به نام یک شهید نامگذاری شود و زندگینامه‌ای از هر شهید در ورودی کلاس‌های درس نصب گردد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار