شماری از جنگنده های روسیه ۳ بمب‌افکن آمریکایی را بر فراز مرز هوایی روسیه رهگیری کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک امروز (پنج‌شنبه) از رهگیری ۳ بمب‌افکن آمریکایی از سوی ۴ جنگنده کشور روسیه بر فرار دریای «برینگ» در منطقه هوایی روسیه، خبر داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: «جنگنده‌های روسی "میگ-۳۱" (MiG-31) و "سو- ۳۵" (Su-35) چند بمب‌افکن آمریکایی از نوع بی-۵۲    را بر فراز دریای برینگ رهگیری کرده‌اند.»

مرکز کنترل دفاعی روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «برای شناسایی اهداف و جلوگیری از ورود غیرقانونی به مرز هوایی ما چند جنگنده روس از بخش شرقی نظامی به هوا برخواستند.»

این مرکز در ادامه با بیان آنکه با هرگونه ورود غیرقانونی به مرز هوایی روسیه مقابله خواهد شد، اعلام کرد که جنگنده‌های روس این بمب‌افکن‌های آمریکایی را  شناسایی و بر فراز دریایی برنینگ اسکورت کردند.

شب گذشته نیز منابع خبری اعلام کردند در حالی که نگرانی‌ها از افزایش تنش‌ها میان روسیه و آمریکا ادامه دارد، یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا روز سه شنبه بر فراز دریای سیاه از سوی جنگنده‌های روسیه رهگیری شد.

خدمه نیروی زمینی ارتش منطقه جنوبی روسیه از شناسایی این هواپیمای آمریکا پس از آنکه در سیستم راداری رهگیری شد، خبر داد و اعلام کرد یک فروند جنگنده سوخو-۳۰ برای جلوگیری از عبور او از مرز فرستاده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار