سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد سران ناتو برای خارج شدن از فهرست کشور‌های غیردوست با روسیه باید زودتر سیاست خود را در مقابل مسکو تعیین کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت کشور‌های عضو ناتو اگر واقعا نمی‌خواهند در فهرست کشور‌های غیردوست با مسکو قرار گیرند، باید زودتر تصمیم بگیرند که سیاست آنها در قبال روسیه چیست.

 ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: کشور‌های عضو ناتو باید تصمیم بگیرند که به طور جدی می‌خواهند با مسکو دوست شوند.

وی در کانال تلگرامی خود اضافه کرد: « اگر من پیام آن‌ها را درست دریافت کرده باشم ، ناتو در واقع تمایل خود را برای دوست شدن ابراز کرده است، اینطور نیست؟ ساده است. یک درخواست برای حذف شدن از فهرست پیام‌های غیر دوستانه به این معنی است که آن‌ها مایلند به عنوان دوست در نظر گرفته شوند».

زاخارووا نوشت: «آن‌ها قرار گرفتن نامشان در فهرست کشورهای غیر‌دوست از سوی روسیه را غیرمسئولانه و خطرناک قلمداد می‌کنند؟ وقت آن رسیده که تصمیم خود را بگیرند. یا از بیان اتهاماتی مانند جاسوسی که آن‌ را بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌ها می‌کنند، دست خواهند کشید، یا اینکه در فهرست کشورهای غیر دوست باقی خواهند ماند».

بر اساس گزارش‌ها، کشور‌های عضو ناتو در اجلاس روز دوشنبه از روسیه خواستند که جمهوری چک و آمریکا را از فهرست کشورهای غیر دوست خارج کند.

نشست سران پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز شنبه با حضور کشور‌های عضو در بروکسل برگزار شد.

ناتو در پایان نشست خود در روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای، به طور مشخص هشدار داده است به متنوع سازی زرادخانه هسته‌ای از سوی روسیه واکنش نشان خواهد داد. در بخش دیگری از این بیانیه نیز آمده است، تا زمانی که روسیه قوانین بین المللی را نقض می‌کند، بازگشت به اوضاع طبیعی امکان پذیر نیست. نمونه آن استقرار زرادخانه‌ای از سامانه‌های موشک‌های کوتاه برد و برد متوسط است که به مثابه اقدامی غیردوستانه در برابر ناتو تلقی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
کلا غربیا با این کاراشون یه جنگ جهانی دیگه هم را میندازن
آخرین اخبار