وزیر خارجه سابق آمریکا و نماینده روسیه در مذاکرات برجامی در پیام‌هایی جداگانه به ششمین سالگرد توافق برجام واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در مذاکرات احیای برجام در وین و «مایک پمپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا در پیامی توییتری به مناسبت ششمین سالگرد توافق هسته‌ای ایران، نسبت به مذاکرات احیای برجام در وین، اتریش، واکنش نشان دادند. 

اولیانوف در این پیام نوشت: «امروز ششمین سالگرد برجام است، توافقی که شاهکاری در دیپلماسی محسوب می‌شود. برای تدوین برجام خلاقیت بسیاری صرف شده است، این توافق سهم عمده‌ای برای منع گسترش سلاح هسته‌ای داشت از همین رو احیای آن اولویت محسوب می‌شود.»

مایک پمپئو  نیز در پیامی جداگانه در صفحه کاربری توییتر خود نوشت: «امروز سالگرد توافق شکست‌خورده هسته‌ای ایران است. هرگز نباید از ابتدا این توافق شکل می‌گرفت و به همین دلیل نیز دولت ما از آن خارج شد.»

او در ادامه نوشت: «اکنون جو بایدن در حال مذاکره برای بازگشت به همان توافق است، این یعنی بار دیگر آمریکا در معرض خطر قرار می‌گیرد.»

این درحالیست که نشریه آمریکایی پولیتیکو در گزارشی به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد که علی‌رغم ادعا‌های واهی آمریکا علیه ایران و طرح چند ایرانی برای آدم‌ربایی، واشنگتن همچنان به‌دنبال احیای برجام است.

یک مقام آمریکایی به این نشریه اعلام کرده است که ایجاد محدودیت برای برنامه هسته‌ای ایران «نگرانی اصلی و فوری» آمریکا است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، نیز در اظهاراتی با بیان اینکه واشنگتن آمادگی لازم را دارد تا بدون محدودیت زمانی به دور هفتم مذاکرات غیرمستقیم با ایران بازگردد، افزود: «برای دور هفتم مذاکرات برجامی، این ایران است که باید تصمیم بگیرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
تازه فهمیدین
آخرین اخبار