ادعای بلومبرگ: آمریکا نگران پایان زمان برای احیای برجام است

بلومبرگ در مطلبی مدعی شد که تیم مذاکره کننده آمریکایی از پایان زمان مذاکرات و از دست رفتن فرصت‌ها برای احیای برجام ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، پایگاه خبری بلومبرگ با انتشار مطلبی مدعی شد که آمریکا از پایان یافتن زمان برای احیای برجام نگران است.

با وجود اینکه آمریکا خود از توافق برجام خارج شد و هیچ اقدام عملی برای اثبات حسن نیت خود طبق خواسته ایران انجام نداده است، این پایگاه آمریکایی به نقل از منبعی آگاه مدعی شد: تیم مذاکره کننده آمریکایی که از جانب جو بایدن، رئیس جمهور این کشور برای ادامه مذاکرات به وین رفته بودند،  اعلام کردند که  زمان برای توافق با ایران بر سر مسائل هسته‌ای  رو به اتمام است و واشنگتن از این بابت بسیار نگران است .

این منبع که نخواست نامش فاش شود، گفت: امید‌ها برای دستیابی سریع به توافق نامه‌ای که دونالد ترامپ از آن خارج شد، پس از شش دور مذاکره در وین کمرنگ شده است و منابع خبری از شروع دور هفتم اطلاع می‌دهند.

منبع مذکور افزود: با توجه به پیشرفت‌های ایران در فناوری هسته ای، فرضیه به بن بست رسیدن توافق بین ایران و آمریکا درباره برجام روز به روز  قوت می‌یابد.

بلومبرگ همچنین به نقل از کلسی داونپورت، مدیر منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و با تکرار اتهام زنی‌‌ها علیه ایران نوشت: ایران با پیگیری اقدامات هسته‌ای خود،  مذاکرات وین را در معرض خطر قرار می‌دهد. تهران اقدام به غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصدی کرده و این گام بزرگی در جهت تولید بمب هسته‌ای است.

روز گذشته، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین اتریش در پیامی توئیتری اعلام کرد زمان هفتمین دوره مذاکرات هسته‌ای ایران هنوز مشخص نشده است زیرا ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری به فرصت بیشتری نیاز دارد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در یک کنفرانس خبری  به موضوع مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای پرداخت و پیش‌بینی کرد دور هفتم مذاکرات درباره احیای توافق هسته‌ای با ایران برگزار شود.

این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در روز‌های اخیر در پیامی اعلام کرده بود احیای برجام امکان پذیر است، اما جمهوری اسلامی ایران مذاکره بی پایان نخواهد کرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار