مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین پیش بینی کرد تا سه هفته آینده از بحران کمبود برق عبور کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، بهادیوند چگینی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: پیش بینی‌ها حاکی از آن است که با توجه به روند کاهش دما، تا سه هفته آینده وضعیت مصرف برق در استان قزوین به ثبات می‌رسد و از شرایط بحرانی عبور خواهیم کرد.

بهادیوند چگینی اضافه کرد: سهمیه برق استان قزوین بر اساس تصویب نامه هیئت وزیران، ۷۰۳ مگاوات در بازه زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امروز چهارشنبه ۲۳ تیر، پیک مصرف برق در استان قزوین ۸۳۵ مگاوات بود که با توجه به تخصیص ۷۷۰ مگاوات سهمیه برق به استان قزوین، ۵۰ مگاوات کسری برق نیز از سوی صنایع جبران شد.

بهادیوند چگینی گفت: همچنین ۱۵ مگاوات از کسری برق استان قزوین از طریق خاموشی‌ها جبران شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خاطرنشان کرد: در روز‌های اوج مصرف برق، پیک مصرف برق در استان قزوین به ۸۷۰ مگاوات می‌رسد که اگر دمای هوا افزایش پیدا کند، پیک مصرف نیز به واسطه استفاده از لوازم سرمایشی افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: روزانه ۱۶۰ مگاوات کسری برق در استان قزوین داریم که با مدیریت مصرف و اعمال خاموشی، جبران می‌شود.

بهادیوند چگینی تصریح کرد: ۱۹.۵ درصد بار مصرف برق استان قزوین به بخش خانگی و بیش از ۷۰ درصد نیز به بخش صنعتی اختصاص دارد.

وی افزود: مردم استان قزوین می‌توانند از طریق اپلیکشین برق من در جریان ساعات خاموشی برق در استان قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان اینکه مردم می‌توانند در صورت بروز خسارت به لوازم برقی شان، از طریق اپلیکیشن برق من، میزان خسارت وارد شده را ثبت کنند، گفت: خسارت تعمیر آسیب دیدگی لوازم خانگی به دلیل نوسانات برق، از سوی شرکت برق استان، در یک بازه یک ماهه پرداخت می‌شود.

وی افزود: بخش صنعت استان قزوین با صرفه جویی در مصرف برق، به یاری شرکت توزیع نیروی برق شتافت و بر همین اساس میزان خاموشی‌های برق خانگی کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه تنها راهکار برون رفت از وضعیت بحرانی برق و جلوگیری از خاموشی ها، حرکت به سمت راه اندازی نیروگاه‌های برق کوچک مقیاس است، گفت: باید ۲ هزار مجوز نیروگاه ۵ مگاواتی کوچک مقیاس صادر شود؛ این نیروگاه‌ها ظرف ۳ ماه وارد مدار می‌شوند و می‌توانند کسری برق کشور را جبران کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت نیروگاه‌های بادی، خورشیدی و نیروگاه‌های کوچک و بزرگ تجدید پذیر برای عبور از بحران برق بهره ببریم.

وی با بیان اینکه استان قزوین ظرفیت خوبی برای نصب پنل‌های خورشیدی دارد، افزود: در استان قزوین با توجه به افزایش قیمت پنل‌های خورشیدی، مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) از این موضوع استقبال خوبی نکردند.

به گفته بهادیوند چگینی، اگر تولید داخلی پنل‌های خورشیدی محقق شود، صنایع، ادارات، مرغداری‌ها و حتی مردم می‌توانند از انرژی برق تولید شده از پنل‌های خورشیدی استفاده کنند.

وی افزود: برق تولید شده توسط نیروگاه‌های خورشیدی، کیلوواتی ۸۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تأکید کرد: با توجه به اینکه در سال بیش از ۲۰۰ روز در استان قزوین از نور خورشید بهره می‌بریم، با برنامه ریزی دقیق می‌توانیم انرژی مورد نیاز روشنایی معابر، بزرگراه‌ها و حتی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی را از طریق پنل‌های خورشیدی تأمین کنیم.

بهادیوند چگینی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۳ هزار و ۵۳۹ دستگاه ماینر در استان قزوین کشف شده است، گفت: روز گذشته ۱۷ دستگاه ماینر از یک منزل در روستای کبریت میان کشف شده است.

وی افزود: استخراج غیرمجاز رمز ارز، روزانه ۲ الی ۳ هزار مگاوات کسری برق در کشور را رقم می‌زند و با همکاری دستگاه‌های اجرایی و قضایی، درصدد کشف استخراج کنندگان غیرمجاز هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین از مردم استان خواست از طریق تماس با شماره ۱۲۱ استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارز را به شرکت توزیع نیروی برق استان معرفی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار