نخست وزیر انگلیس گفت شبکه‌های اجتماعی که رویکردی نژادپرستانه داشته باشند نمی‌توانند در این کشور فعالیت کنند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با اشاره به رویکردهای نژادپرستانه اخیر شبکه‌های اجتماعی در این کشور گفت: در پی تصویب قانونی هستیم که بتوانیم فعالیت شبکه‌های اجتماعی که رویکردی نژادپرستانه دارند را در داخل انگلیس محدود کنیم.

بوریس جانسون اظهار کرد: این تصمیم در پی اهانت در شبکه‌های اجتماعی به بازیکنان سیاه پوست فوتبال انگلیس اتخاذ شده است و از این پس قرار است سختگیری‌های بیشتری برای شبکه‌های اجتماعی که این رویه را در پیش می‌گیرند اعمال شود.

سه نفر از بازیکنان تیم فوتبال انگلیس که از سیاه پوستان این کشور هستند، یکشنبه در بازی مقابل ایتالیا در بازی فینال یورو ۲۰۲۰ نتوانستند ضربات پنالتی را به گل تبدیل کنند؛ همین امر موجب شد موجی از اهانت به سیاه پوستان در شبکه‌های اجتماعی انگلیس به راه افتد که واکنش بسیاری از محافل حقوق بشری و مبارزه با نژادپرستی را هم به دنبال داشت.

جو استیونز، دبیر حزب "فرهنگ سایه" در واکنش به این خبر گفت: اگر جانسون می‌خواست مانع نژادپرستی و اهانت به رنگین پوستان در انگلیس شود باید از خیلی وقت پیش اقدام به این کار می‌کرد.

بوریس جانسون روز گذشته با مدیران شبکه‌های اجتماعی دیدار و در زمینه اهانت‌های نژادپرستانه اخیر در بستر این شبکه‌های اجتماعی با آن‌ها گفتگو کرد.

بسیاری از تحلیلگران در داخل و خارج انگلیس در واکنش به این اقدام جانسون گفتند این اقدامات همه نمایشی است و بعید است تصمیمی عملی در این خصوص گرفته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار