گاردین فاش کرد کاخ باکینگهام‏ پیش از این از استخدام «مهاجران رنگین پوست یا خارجی‌ها» در مشاغل دولتی یا مشاغل عالی خودداری کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی گاردین امروز پنجشنبه فاش کرد کاخ باکینگهام‏ دست کم تا پایان دهه ۱۹۶۰ از استخدام «مهاجران رنگین پوست یا خارجی‌ها» در مشاغل دولتی یا مشاغل عالی خودداری و معافیت‌هایی را برای قوانین ضد تبعیض نژادی کسب کرده بود.

این روزنامه هنگامی که کشف کرد کاخ باکینگهام در بند‌هایی ملکه و خانواده اش را از قانون سال ۱۹۶۸ درباره مبارزه با تبعیض‌نژادی معاف کرده بود‏، درباره استفاده از روند رضایت پادشاهی تحقیق کرد. بر اساس این روند‏، هر قانونی که اختیارات یا منافع خانواده سلطنتی را تحت تأثیر قرار دهد ‏باید پیش از آنکه نمایندگان درباره آن بحث کنند به تأیید خانواده سلطنتی برسد.

در یادداشتی در آرشیو‌های ملی‏، یکی از کارکنان وزارت کشور تعریف کرد چگونه لرد تریون Lord Tryon یکی از مشاوران بلندپایه ملکه‏، گفته بود کاخ باکینگهام افرادی را که از اقلیت‌های قومی هستند در مشاغل دولتی استخدام نمی‌کند.

در این یادداشت آمده است بر عکس‏ استخدام «رنگین پوستان در سمت‌های معمولی مجاز بود».

یک سخنگوی باکینگهام امروز پنجشنبه مدعی شد: «از اظهاراتی که بر اساس یک نقل قول ثانویه و مربوط به بیش از ۵۰ سال گذشته است نباید برای نتیجه گیری درباره شیوه‌ای که هم اکنون درباره مسائل به کار گرفته می‌شود، استفاده کرد».

این افشاگری‌ها چند ماه پس از آنکه شاهزاده هری و مگان مارکل همسر او در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی آمریکایی، خانواده پادشاهی را به نژادپرستی متهم کردند، انجام گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار