پس از قتل جورج فلوید، پلیس آمریکا ظرف یک سال بیش از هزار نفر یعنی هر روز، سه نفر را به قتل رسانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گروه آمریکایی «ترسیم خشونت پلیس» در گزارشی اعلام کرد پلیس آمریکا ظرف یک سال بیش از هزار نفر را به قتل رسانده است.

در این گزارش آمده است ظرف یک سال پس از قتل جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی در ۲۵ می ۲۰۲۰ مأموران پلیس آمریکا ۱۰۶۸ نفر یعنی هر روز، سه نفر را به قتل رسانده‌اند و از آغاز سال جاری میلادی تنها فقط در ۶ روز، قتلی توسط پلیس آمریکا انجام نگرفته است.


بیشتر بخوانید:


بر اساس این گزارش، با وجود اعتراضات گسترده در آمریکا پس از قتل جورج فلوید و چند شهروند سیاه‌پوست دیگر، تعداد افرادی که در این یک سال توسط پلیس آمریکا به قتل رسیده‌اند تغییر چندانی با سال‌های قبل نداشته است.

طبق این آمار، احتمال به قتل رسیدن شهروندان سیاه‌پوست توسط پلیس سه برابر بیشتر از افراد سفیدپوست است و همچنین احتمال غیرمسلح بودن آن‌ها حین به قتل رسیدن نیز بیشتر است.

اعضای خانواده جورج فلوید روز سه شنبه مصادف با نخستین سالگرد کشته شدن این مرد سیاهپوست هنگام بازداشت به دست افسران پلیس مینیاپلیس، در کاخ سفید با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیدار کردند و اصلاح ساختار پلیس را خواستار شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار